Search
Now showing items 1-10 of 67
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Masteroppgaven er en kvalitativ studie av religionslæreres forståelse og anvendelse av læreplan, i dette tilfellet L97. Oppgavens samlede problemstilling lyder som følger:
”Hvordan blir læreplanen forstått og iverksatt ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Dette prosjektet har hatt til hensikt å undersøke følgende problemstilling: hvordan oppfatter et utvalg elever begrepet fundamentalisme? Vi har forsøkt å belyse denne problemstillingen ved en todelt tilnærming; en ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
Problemstillingen denne oppgaven tar utgangspunkt i er «Hvilke utfordringer og fordeler er det ved å undervise i islam i et multireligiøst klasserom i Oslo i dag, og hvordan kan Oslo-læreren benytte seg av de muslimske ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Sammendrag
Dagens samfunn er preget av pluralisme. Store debatter preger mediebildet i forbindelse med islamsk religion og dens påvirkning på det norske samfunn. Siden jeg tar en lektorutdanning, og skolen kanskje er den ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Min oppgave tar utgangspunkt i en religionsdidaktisk debatt om hvordan religiøse fortellinger introduseres og brukes i religionsundervisningen. Hovedspørsmålet i debatten er hvorvidt den religiøse fortellingen skal ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Denne masteroppgaven springer ut i fra spørsmålet om hvorvidt det er spesielle hensyn religionslæreren må ta når han skal kommunisere på en måte som skaper gode relasjoner til elevene. Samtidig favner den bredere. Både den ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Tema for denne masteravhandlingen er forholdet mellom norske læreverkfremstillinger av hinduisme i religion- og etikkfaget på videregående skole, og hvordan unge norsk-tamilske hinduer forstår og uttrykker troen sin. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Tema for denne mastergradsoppgåva i religions- og etikkdidaktikk er samtale, nærare bestemt bruk av samtale i religionsundervisinga i vidaregåande skule. I studien vert det undersøkt på kva måte samtale som reiskap og ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Denne oppgaven har hatt som tema å undersøke endringer i kristendomsdelen fra KRL til RLE. Endringer har blitt undersøkt på tre nivåer: læreplaner, lærebøker og i intervjuer. Oppgaven er en kombinasjon en dokumentstudie ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Oppgaven tar for seg dagens (2011) RLE-fag i et elevperspektiv. Oppgaven har til hensikt å vise hvilke holdninger dagens syvendeklassinger har til skolefaget RLE og hvordan disse holdningene kan settes i sammenheng med ...