Søk
Viser treff 1-10 av 78
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Evne til refleksjon, kritisk tenkning og argumentasjon er kompetansemål i Kunnskapsløftet (Utdanningsdirektoratet, 2006). Disse målene skal være deler av elevens kompetanse etter 2., 4., 7. og 10. trinn, med økende krav ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Tittelen på denne masteroppgaven er Leseferdigheter på 3.trinn. En studie av hvordan det står til med leseferdighetene på 3.trinn ved en skole i Oslo. Jeg har, som tittelen indikerer, tatt utgangspunkt i en byskole i Oslo ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Å mestre fagtekstenes verbalspråk og struktur er utslagsgivende for forståelse og tilegnelse av de ulike fagene.På mellomtrinnet konfronteres elevene med fagtekster som i større grad enn tidligere setter krav til deres ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Sammendrag I følge læreplanen for Kunnskapsløftet skal elevene kunne lese med sammenheng og forståelse etter andretrinn (LK06, udatert a). Fordi lesing og skriving er veien til kunnskap, stiller samfunnet høye krav til ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Bakgrunn, formål og problemstilling:
Min oppgaven er tilknyttet det pågående, longitudinelle forskningsprosjektet som gjennomføres av forskergruppen Child Language and Learning (CLL) ved Institutt for Spesialpedagogikk, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Problemstillingen jeg ønsket å finne svar på i denne oppgaven er:
Hvordan kan vi jobbe med de yngste elevene for å bidra til utviklingen av reflekterte lesere med gode læringsstrategier?
Spørsmålet belyses gjennom en ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Mitt mål med denne masteroppgaven har vært å få innsikt i hvordan LUS hjelper lærere med å legge til rette for kvalitativ vurdering og tilpasset leseopplæring. I tro på at lærere selv er de beste til å svare på dette, har ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Sammendrag
Dette prosjektet er en effektundersøkelse, der det prøves ut bruk av farger i lese- og skriveopplæringen for elever som gjennom tidligere lese- og skriveopplæring ikke har oppnådd funksjonelle avkodings- og ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Formålet med denne masteroppgaven er å prøve ut en strukturert analysesamtale om bildebøker på 7. trinn i tre ulike klasser for å se om metoden kan styrke elevenes leseferdighet og gi nye leseopplevelser.
Materialet mitt ...