Search
Now showing items 1-10 of 19
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Etter at eg har arbeidd med problemstillingar kring læring og hjelpemiddel i matematikk, er det ulike konklusjonar som tykkjest stå fram.
Kalkulatoren, og etter kvart i større grad også andre digitale hjelpemiddel, er ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Tilpasset opplæring har blitt videreført som et av de mest sentrale begrepene i Kunnskapsløftet, og det er ingen tvil om at det har stor tilslutning blant norske lærere. Men det hersker usikkerhet rundt praktiseringen og ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Matematikk er for meg eit interessant fag, men eg har mange gonger undra meg over at det matematiske språket skal vera så komplisert og innehalda så mange vanskelege ord og omgrep. Likevel har eg forstått at desse omgrepa ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Matematikk i overgangen mellom ungdomsskole og videregående skole har vist seg å være en utfordring for mange elever. I strategiplanen Et felles løft for realfagene (Kunnskapsdepartementet, 2006a) slås det fast at ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
I denne oppgaven vil jeg prøve å finne ut hvor mye engelsk elever lærer gjennom media.
For å finne ut av dette har jeg først sett på generell læring slik den har blitt framstilt innenfor læringspsykologi og pedagogisk ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Elevvurdering i barneskulen er i endring i skulepolitiske dokument, gjennom læreplanar med kompetansemål i Kunnskapsløftet 2006 og nye forskrifter om elevvurdering frå 2007.
Lærarar frå tre barneskular i ein distriktskommune ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Formålet med undervegsvurdering er å hjelpe elevane framover mot eit mål dei til slutt skal verte vurdert basert på kunnskap i høve til ein planlagd vurderingssituasjon, med karaktersetjing. “Ein samtalekultur bygt på ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Denne oppgava handler om elevenes opplevelser rundt bruken av autentisk materiale i undervisningen. Lærer de, eller er det bare "lek og moro"?
Gjennom lærerutdannelsen og personlige erfaringer med bruk av autentisk materiale ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Problemfelt:
Studien omhandler friluftsliv som programfag i den videregående skole og hvorvidt faget har kvaliteter som kan utvikle et inkluderende læringsmiljø. Med utgangspunkt i samarbeid, kommunikasjon, målorientering, ...
Metakognitive lesestrategier hos elever på 6. trinn : hvilken betydning har dette for deres leseforståelse? Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Tema for denne masteroppgaven er metakognitive lesestrategier. Metakognisjon handler om bevissthet rundt egen tenkning. Metakognitive lesestrategier er viktig for at leseren skal kunne planlegge, overvåke og vurdere sin ...