Search
Now showing items 1-10 of 10
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
I denne oppgaven har jeg undersøkt 280 15-åringers lesevaner, og sammenlignet resultatene med teori og tidligere undersøkelser. Leseferdigheter og lesevaner kom for alvor i søkelyset, da resultatene fra den første ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
I utgangspunktet hadde jeg én hovedproblemstilling for oppgaven: Hva husker elever fra den norskundervisning de hadde fått i løpet av sin obligatoriske skolegang? For å forsøke å finne svar på disse spørsmålet har jeg ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Norske skoler mottar tilbud om å delta i leseaksjoner som kan bedre elevenes leseferdigheter. Ulike aktører står bak, og målgruppe, omfang og arbeidsmetoder varierer. Måten man nærmer seg, og leser, teksten avgjør hva man ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Argumentasjon i videregående skole. En pragma-dialektisk analyse av argumenterende elevtekster fra eksamen i norsk hovedmål i videregående skole våren 2004 er en hovedfagsoppgave i norskdidaktikk, skrevet av Alfhild Magelssen ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)
SAMMENDRAG
Lesekompetanse hos elever med norsk som andrespråk. En undersøkelse basert på elevsvar i PISA-undersøkelsen år 2000. Hovedfagsoppgave i norskdidaktikk, skrevet av Mette Nordstrand, Universitetet i Oslo 2003. ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
SAMMENDRAG
Gjennom mitt arbeid med denne hovedfagsoppgaven ønsket jeg å få større innsikt i hvordan åttendeklassinger leser skjønnlitteratur på skolen. For å finne fram til dette har jeg gjort bruk av resepsjonsanalyse. ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
Siktemålet med denne oppgaven har vært å undersøke bruk av og holdninger til yrkesretting av norskfaget ved en yrkesfaglig videregående skole i Oslo. Innledningsvis har jeg forsøkt å definere hva yrkesretting er, og også ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)
Sammendrag av hovedoppgave
Ressursheftedag og fagdag Hva er hensikten?
Vibeke Larsen
Tema for oppgaven er eksamensordningen i norsk i videregående skole etter reform`94. Jeg spør Hva er hensikten? i tittelen, og ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
Ungdomsskolen er inne i en omlegging med nye arbeidsformer, nye måter å organisere skoledagen på og nye krav både til lærerrollen og elevrollen. Samtidig drar fagene med seg gamle fagtradisjoner. Dette arbeidet tar sikte ...
Den reflekterende skrivehandlingen: : En tekstanalyse av registeret i fire høyt vurderte elevtekster Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Siktemålet med denne hovedoppgaven har vært å få innsikt i hvordan elever skriver innenfor den reflekterende skrivehandlingen, og materialet består av fire elevtekster fra piloteringen av Utvalgsprøvene. Oppgaveteksten lød ...