Browsing Engelsk didaktikk by Title
Now showing items 62-81 of 82
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Det er ulike teorier og ideer knyttet til hvordan det er best for elever å lære engelsk som et andre-/fremmedspråk (L2). Denne masteroppgaven undersøker hvilke språk elever selv bruker i deres engelskundervisning og deres ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne masteravhandlingen er en oppfølgingsstudie av Brevik (2019a) og baserer seg på video-opptak for å analysere hva som karakteriserer forholdet mellom forskjellige tekstmedier i engelsk klasserom på ungdomsskolen og ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne oppgaven handler om språkvalg i L2 Engelsk klasserom, sett fra et elevperspektiv. Som en del av en større forskningskontekst som omhandler bruk av L1 i L2 klasserom, har en studie fra Linking Instruction and Student ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Høsten 2020 ble fagfornyelsen innført på barne- og ungdomstrinnet. Et av hovedmålene for fagfornyelsen var å styrke utviklingen av elevenes forståelse og dybdelæring. Læreplanene som ble innført gjennom fagfornyelsen (LK20) ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Målet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan elever på studiespesialiserende linje i norsk videregående skole forklarer hvorfor de valgte, eller ikke valgte, et eller flere av de engelske programfagene Internasjonal ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Det er dokumenterte variasjoner i hvordan, når, og hvor mye norske engelsklærere bruker og tillater norsk, og bruker og fremmer engelsk, i klasserommene sine. Denne studien har som mål å undersøke hva to engelsklærere på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)The aim of this qualitative study is to investigate how teachers and students perceive vocational orientation in the English subject in upper secondary school. The study is based on semi-structured interviews with nine ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Målet med denne masterstudien har vært å identifisere hva som karakteriserer undervisning av kultur i engelskfaget på 9.trinn. For å undersøke dette har denne studien kombinert intervju og videoopptak av engelsktimer. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Målet med denne kvalitative undersøkelsen var å finne ut om undervisningen av engelskspråklig litteratur i niende klasse er basert på en tekstsentrert (ny-kritisk) eller en elevsentrert (leserens respons) tilnærming til ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Målet mitt med denne oppgaven var å finne ut om, og i så fall hvordan, det undervises i lesing i engelskundervisningen på norske ungdomsskoler. Jeg ville undersøke hva lærere mener om lesing og hvordan de underviser i det ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)This MA study combines a descriptive analysis of 32 videotaped English lessons taught by seven teachers in seven classrooms at different lower secondary schools (Year 9), with interviews with two of these teachers. The ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)Abstract: Previous studies have shown that teachers have limited competence in teaching English to multilingual students and that teacher students are lacking essential competence in teaching English in a multilingual ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)The thesis is a study of the final assessment in English in the vocational courses in upper secondary school (VF2210). The data from the present study reveal that the VF2210 exam test does not in all cases test achievement. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Målet med denne masteravhandlingen er å undersøke hvordan engelsk brukes i profesjonell sammenheng i norske direktorater. Det er en kvalitativ undersøkelse som følger opp en tidligere kvantitativ undersøkelse gjennomført ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Hensikten med denne studien er å undersøke, utforskende matematikkundervisning i Norge, med søkelys på lærers praksis. Tidligere forskning på feltet indikerer at utforskende matematikkundervisning påvirker elevenes motivasjon ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)This MA study presents an analysis of video recorded English instruction lessons taught by seven teachers in seven classrooms at different lower secondary schools (9th grade). The video recordings were analyzed to identify ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Målet med denne oppgaven er å undersøke R94 og LK06 lærebøker i engelsk for å finne ut om det er endringer i antall vokabularoppgaver i nyere lærebøker sammenlignet med R94 lærebøker, som et resultat av at det er et ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne oppgaven ser på om CLIL elever gjør det bedre på vokabular tester enn elever som bare har vanlig EFL undervisning. Studien bruker en mixed methods metode, hvor intervju, og spørreskjema brukes til å gi et bedre bilde ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvordan norsklærere på videregående arbeider med vurdering av muntlig. Oppgaven tar utgangspunkt i hvordan læreplanen forstår arbeid med muntlig kommunikasjon og muntlige ...