Browsing Institutt for pedagogikk by Issue Date
Now showing items 1-20 of 2445
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)Problemområde/problemstillinger: Oppgavens tema er å rette fokus mot to parallelle vitenskapsområder innenfor pedagogikken didaktikk og læringspsykologi. Min hovedhensikt er ikke å kritisere didaktisk relasjonsmodell ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)Oppgavens tema er forholdet mellom hverdagslig bruk av personlige datamaskiner og mer overordnede verdispørsmål rundt bruken av datamaskiner, og hvordan slike forhold ”blir borte” i datamaskinens grensesnitt. Datamaskiner ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Problemområde Tema for oppgaven er kunnskapsbygging i digitale læringsomgivelser. Begrepet kunnskapsbygging brukes nærmest som en metafor for læring og illustrerer at de lærende aktivt utvikler kunnskap selv og i samarbeid ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Problemområde/problemstilling: Oppgavens innhold tar for seg et problemområde som er knyttet til betydningen av den filosofiske samtale i en danningsprosess. Jeg har tatt for meg to ulike betydninger den filosofiske samtale ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)PROBLEMOMRÅDE: Denne oppgaven inngår som en del av et større evalueringsprosjekt av digitale læremidler i samfunnslære VK1; Samfun.net, Samfunnslære på Nett og S-vev. Hovedmålet for oppgaven er å belyse hva et paradigmeskifte ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)This study analyses how the introduction of the learning management system Blackboard leads to persistent innovation in teaching activities at the higher education institutions Norwegian School of Management-BI and the ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)SAMMENDRAG AV HOVEDOPPGAVEN I PEDAGOGIKK TITTEL: Samarbeidslæring i ansikt-til-ansikt grupper og IKT-støttede grupper. AV: Pål Tanggaard EKSAMEN: Profesjonsstudiet i pedagogikk, Cand. Ed. SEMESTER: Vår ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)SAMMENDRAG AV HOVEDOPPGAVEN I PEDAGOGIKK STIKKORD: - Kvalitetsvurdering på den utdanningspolitiske dagsorden - Evaluerings- og organisasjonsteori - Diskursanalyse Denne oppgaven er en teoretisk basert analyse av en ...
-
(Research report / Forskningsrapport, 2004)How is it possible to define tutoring of pupils in a rich and developed country like Norway as a humanitarian need for which the Red Cross finds it necessary to initiate action? This paper intends to take a closer look at ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)This thesis analyzes the 1999 higher education expansion policy and the preliminary realization of mass higher education in China from the perspective of Chinese rural students. The objective of the study is to identify ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)1. Focus and research question The context for the study is the Gene-Ethics Scenario: an ICT-mediated collaborative learning scenario for natural science education involving two geographically distributed junior high ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag: En skole for alle? Dette er en empirisk oppgave som handler om hvordan noen elever opplever ungdomsskolen. Kapittel 1 er innledning. Her gjør jeg rede for bakgrunn og valg av tema før jeg viser hvordan jeg ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)SAMMENDRAG AV MASTEROPPGAVEN I PEDAGOGIKK TITTEL: EN UNDERSØKELSE AV AKTØRPERSPEKTIVETS KOMPOSISJON, STABILITET OG MULIGHETER AV: Rune ØDEGAARD EKSAMEN: Master i Ped. Allmenn studierettning: Ped 4390 SEMESTER: ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Problemområde Traineeprogrammer fremstår i dag som populært, både blant organisasjoner og potensielle deltakere. Flere og flere organisasjoner oppretter traineeprogram og det blir stadig flere søkere til programmene. En ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Problemområde: Tverrfaglig samarbeid blir sammen med behovet for å skape nye, kreative produkter og løsninger, stadig viktigere. Engeström har utviklet en teori som tydeliggjør hva som skal til for å få til fruktbare ...
-
Vurdering av behov for spesialundervisning hos minoritetsspråklige elever med utgangspunkt i intellegenstestene WISC-R og Leiter-RRestricted Access (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Tema Den overordnede problemstillingen for denne oppgaven er: Hva påvirker ungdom i et lite, ruralt kystsamfunn når de står overfor avgjørende valgsituasjoner som kan knyttes til deres fremtidsorientering? Som oppgavens ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Kommunikasjonsbarrierer i organisasjoner Sammendrag Kommunikasjon i organisasjoner er et omfattende tema med mange mulige innfallsvinkler og problemområder. Det å nå frem med et budskap er viktig både i forhold til å bli ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Oppgavens tema er å analysere og drøfte i hvilken grad friskoleloven og forvaltningspraksis ivaretar motivene som ligger til grunn for det nye lovverket. Interessen for friskoler har vokst i takt med en erkjennelse av ...