Browsing Institutt for pedagogikk by Issue Date
Now showing items 121-140 of 2442
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Problemområde Tema for denne oppgaven er teamlæring. Jeg ønsker å se på i hvilken grad maktforhold i team legger føringer på teamets kollektive læring, for så å diskutere teamleders rolle som tilrettelegger for teamlæring. ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)Problemområde Denne oppgaven omhandler betingelser som fremmer barns selvutvikling i lys av relasjonsteori, samt hvorvidt PP-tjenesten arbeider i et relasjonsperpektiv. I Stortingsmelding 30 (2003-2004) blir det presisert ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Problemområde: I 2004 slo FNs menneskerettighetskomité fast at det norske grunnskolefaget kristendoms-, religions- og livssynskunnskap verken var nøytralt eller objektivt. Det sto således i strid med FN-konvensjonen om ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Problemområde/problemstillinger Kravet til kompetanse øker stadig, og arbeidslivet som læringsarena får stadig større betydning og anerkjennelse. Flere har påpekt at utdannelse i seg selv ikke er nok, nyutdannede kan ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Sammendrag Kvalitetsreformen i høyere utdanning (Stortingsmelding nr. 27(2000-2001)) trekker frem flere forslag til endringer i utdanningssektoren. Alternative vurderingsformer er ett av de, og mappevurdering blir konkret ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)1. PROBLEMOMRÅDE Mental helse og velvære hos barn er et område man er opptatt av innenfor helsefeltet generelt og skole og pedagogisk-psykologisk virksomhet spesielt. Regjeringens Strategiplan for barn og unges psykiske ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Problemområde Tema for masteroppgaven er den estetiske erfaring med dans som fenomen. Utgangspunktet for avhandlingen er en refleksjon over hva som konstituerer dansepedagogens filosofiske fundament i utøvelsen av faget ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Project summary: The assessment gap: The case of Det Norske Veritas (Maritime) Problem to be addressed: The proposed research project will identify the gap between the existing situation and the desired situation when ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)Tema og problemstilling Temaet i denne hovedoppgaven er tilbakeføring av barn som har vært til behandling i barne- og ungdomspsykiatrien til ordinær skole. Vår interesse for dette temaet oppstod da vi begge våren 2004 var ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Min problemstilling er; ”I hvilken grad opplever lærere seg som profesjonelle i møte med barn som har mistet mor, far eller søsken?” I skolen vil lærere møte barn som har opplevd tap av ulik art. Noen har mistet besteforeldre ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)ABSTRACT The issue of language of instruction in Tanzania has had a front seat for more than thirty years now. It seems the debate is generating more heat than light (Rubagumya, 2003; Kadeghe, 2003). Most of the research ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)Metode: Dette er ei teoretisk oppgåve. Eg har gjort greie for Aktiv Læring og presentert det som systemretta opplæring. For å vise dei mogelegheitene barn med langsam læringstakt får ved bruk av Aktiv Læring , har eg ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)Oppgaven tar utgangspunkt i forskjellene i organiseringen av opplæringen for psykisk utviklingshemmede i Danmark og Norge i dag. Danmark har opprettholdt spesialskolene, mens de er nedlagt i Norge. Årsakene til disse ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)SAMMENDRAG AV MASTEROPPGAVEN I PEDAGOGIKK TITTEL: MINORITETSSPRÅKLIGE ELEVER OG VIDERE LESEOPPLÆRING – Rammer og innhold AV: Anette BRØRBY EKSAMEN: Masteroppgave i pedagogikk – pedagogisk psykologisk rådgivning ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)TITTEL: BEGREPSINNLÆRING I FAGUNDERVISNINGEN - for minoritetsspråklige elever AV: TALLAKSEN, Cathrine Benedicte EKSAMEN: Masteroppgave i pedagogikk Pedagogisk- psykologisk rådgivning SEMESTER: Vår 2006 STIKKORD: Språk ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)This thesis presents the results of research that sought to undercover evidence to determine if identity negotiation and reinterpretation takes place when students study abroad. The findings were derived from a self-completion ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Oppgaven er delt inn i tre deler. Første del tar for seg oppgavens teoretiske og metodiske aspekter. Da diskursanalyse er å anse som en ”pakkeløsning” går dette over i hverandre (Jørgensen og Phillips 1999:12). Andre del ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Focus and research questions The intention of this thesis is to explore the role Human Rights education (HRE) may play in the modern Russia. Taking the cultural-sociological approach to HRE as the analytical framework, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Tema og problemstilling Masteroppgaven omhandler læring i norsk skole. I dagens skole finner man elever som varierer i prestasjoner. Slik vil det nok alltid være, men det er interessant når elever varierer i prestasjoner ...
-
Hvordan skape en bedre arena for læring i dagens skole, med spesiell fokus på disiplin og problematferd.Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2006)Denne studien består av en sammensatt metodisk tilnærming, med anvendelse av litteratur, sekundærdata og egen undersøkelse. Utgangspunktet er å se nærmere på hvordan skolen kan skape en bedre arena for læring. Og disiplin ...