Hide metadata

dc.date.accessioned2022-12-12T17:29:26Z
dc.date.available2022-12-12T17:29:26Z
dc.date.created2022-03-24T14:22:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationSundby, Anniken Hotvedt Lackner, Elisabeth Josefine . Kompetanse er svaret i utdanningspolitikken – hva var spørsmålet?. Nytt Norsk Tidsskrift. 2022, 39(1), 41-50
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/98116
dc.description.abstractHovedmålet i norsk utdanningspolitikk er at elevene og studentene skal utvikle kompetanse. Vi utforsker mulige blindsoner i den utdanningspolitiske kompetansedreiningen og diskuterer hvordan den påvirker kunnskapens posisjon. Ofte diskuteres skole og høyere utdanning hver for seg, men vi forsøker å se på det samlet. Et underliggende spørsmål i artikkelen er: Hvis kompetanse er svaret i utdanningspolitikken – hva var spørsmålet?
dc.languageNB
dc.titleKompetanse er svaret i utdanningspolitikken – hva var spørsmålet?
dc.title.alternativeNBNorsk, bokmålNorwegian, bokmålKompetanse er svaret i utdanningspolitikken – hva var spørsmålet?
dc.typeJournal article
dc.creator.authorSundby, Anniken Hotvedt
dc.creator.authorLackner, Elisabeth Josefine
cristin.unitcode185,18,1,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1
dc.identifier.cristin2012315
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=Nytt Norsk Tidsskrift&rft.volume=39&rft.spage=41&rft.date=2022
dc.identifier.jtitleNytt Norsk Tidsskrift
dc.identifier.volume39
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage41
dc.identifier.endpage50
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/nnt.39.1.5
dc.type.documentTidsskriftartikkel
dc.type.peerreviewedPeer reviewed
dc.source.issn0800-336X
dc.type.versionAcceptedVersion


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata