dc.date.accessioned | 2022-12-12T17:29:26Z | |
dc.date.available | 2022-12-12T17:29:26Z | |
dc.date.created | 2022-03-24T14:22:18Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Sundby, Anniken Hotvedt Lackner, Elisabeth Josefine . Kompetanse er svaret i utdanningspolitikken – hva var spørsmålet?. Nytt Norsk Tidsskrift. 2022, 39(1), 41-50 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/98116 | |
dc.description.abstract | Hovedmålet i norsk utdanningspolitikk er at elevene og studentene skal utvikle kompetanse. Vi utforsker mulige blindsoner i den utdanningspolitiske kompetansedreiningen og diskuterer hvordan den påvirker kunnskapens posisjon. Ofte diskuteres skole og høyere utdanning hver for seg, men vi forsøker å se på det samlet. Et underliggende spørsmål i artikkelen er: Hvis kompetanse er svaret i utdanningspolitikken – hva var spørsmålet? | |
dc.language | NB | |
dc.title | Kompetanse er svaret i utdanningspolitikken – hva var spørsmålet? | |
dc.title.alternative | NBNorsk, bokmålNorwegian, bokmålKompetanse er svaret i utdanningspolitikken – hva var spørsmålet? | |
dc.type | Journal article | |
dc.creator.author | Sundby, Anniken Hotvedt | |
dc.creator.author | Lackner, Elisabeth Josefine | |
cristin.unitcode | 185,18,1,0 | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.cristin | 2012315 | |
dc.identifier.bibliographiccitation | info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=Nytt Norsk Tidsskrift&rft.volume=39&rft.spage=41&rft.date=2022 | |
dc.identifier.jtitle | Nytt Norsk Tidsskrift | |
dc.identifier.volume | 39 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 41 | |
dc.identifier.endpage | 50 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/nnt.39.1.5 | |
dc.type.document | Tidsskriftartikkel | |
dc.type.peerreviewed | Peer reviewed | |
dc.source.issn | 0800-336X | |
dc.type.version | AcceptedVersion | |