Hide metadata

dc.contributor.authorAhmed, Sevil
dc.date.accessioned2022-09-24T22:00:05Z
dc.date.available2022-09-24T22:00:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationAhmed, Sevil. Heldigital undervisning under pandemien: Lærerens opplevelse av egen profesjonsfaglige digitale kompetanse og elevenes sosiale utvikling. Master thesis, University of Oslo, 2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/96944
dc.description.abstractFormål: Formålet med denne studien var å undersøke «Hvordan oppfatter lærere sin profesjonsfaglige digitale kompetanse i digital undervisning i skolen under pandemien og hva er betydningen for elevenes sosiale utvikling?». Metode: For å svare på problemstillingen, ble det gjennomført 4 kvalitative semi- strukturerte intervjuer av matematikklærere fra grunnskolen. Resultater: Resultatet viser at flere lærere er opptatt av å ha fokus på sosiale utvikling på likt nivå som det faglige, men at dette har vært utfordrende gjennom digital undervisning. Lærere mener også at deres kompetanse i digitale verktøy ble bedre etter hvert som undervisningsformen ble endret fra å være fysisk til heldigital under pandemien. Videre indikerte lærere at de har møtt ganske mange utfordringer underveis gjennom digital undervisning. Den største utfordringen de har møtt gjelder deres kompetanse i digitale verktøy. Når det gjelder lærerens innsats, hevder de at de jobbet ekstra under pandemien. Det ble som en ekstra jobb for dere. Konklusjon: Det jeg har kommet fram til gjennom dette studie er at lærerens kompetanse i digitale verktøy har stor betydning for elevenes sosiale utvikling. I en digital undervisningssituasjon er det ikke kun læreres kompetanse i digitale verktøy som bidrar til å fremme læring hos elevene, det er også viktig at lærere har like stort fokus på fagkunnskap og pedagogisk kunnskap. Nøkkelord: digital undervisning, grunnskole, lærerens profesjonsfaglige digital kompetanse, TPACK, sosial utvikling.nob
dc.language.isonob
dc.subject
dc.titleHeldigital undervisning under pandemien: Lærerens opplevelse av egen profesjonsfaglige digitale kompetanse og elevenes sosiale utviklingnob
dc.title.alternativeDigital teaching during the pandemic: The teacher's experience of their own professional digital competence and the students' social developmenteng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2022-09-24T22:00:05Z
dc.creator.authorAhmed, Sevil
dc.type.documentMasteroppgave


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata