Hide metadata

dc.contributor.authorSommerseth, Silje
dc.date.accessioned2022-09-21T22:02:00Z
dc.date.available2022-09-21T22:02:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationSommerseth, Silje. Flyt, fantasi og frihet: Innlevelse og emosjonell medvirkning i videospill. - En utforskning av spillmediets narrative side med eksemplifisering fra spillene Life is Strange og My Child: Lebensborn.. Master thesis, University of Oslo, 2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/96826
dc.description.abstractDenne oppgaven ser nærmere på hva som som skjer mellom en spiller og et videospill. Med utgangspunkt i sjangeren interaktiv fiksjon og de to spillene Life is Strange (2015) og My Child: Lebensborn (2018) utforskes det hva som ligger i møte mellom spill og spiller som gjør at opplevelsen kan føles meningsfull, engasjerende og emosjonelt involverende. Oppgaven ser på hvordan videospill kan trigge flyt og mestringsfølelse og hvordan spilleren bruker sin fantasi i møte med spillet. Oppgaven går videre inn på hvordan videospillets egenartede måte å legge til rette for handlingsbasert innlevelse i fiksjonen påvirker vår evne til emosjonelt engasjement, empatisk innsikt og etisk refleksjon.nob
dc.language.isonob
dc.subjectinteraktiv fiksjon
dc.subjectLife is Strange
dc.subjectemosjoner
dc.subjectfølelser
dc.subjectvalg
dc.subjectMy Child: Lebensborn
dc.subjectvideospill
dc.subjectinnlevelse
dc.titleFlyt, fantasi og frihet: Innlevelse og emosjonell medvirkning i videospill. - En utforskning av spillmediets narrative side med eksemplifisering fra spillene Life is Strange og My Child: Lebensborn.nob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2022-09-22T22:00:47Z
dc.creator.authorSommerseth, Silje
dc.type.documentMasteroppgave


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata