Hide metadata

dc.contributor.authorGranli, Kristin Haugen
dc.date.accessioned2020-10-06T23:52:41Z
dc.date.available2020-10-06T23:52:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationGranli, Kristin Haugen. Læring og kunnskapsdeling i tverrfaglige prosjektteam – En casestudie fra byggebransjen. Master thesis, University of Oslo, 2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/80447
dc.description.abstractDenne oppgaven er en studie av et team i en organisasjon som fikk pseudonymet ByggIng, anonymisert etter eget ønske. Jeg intervjuet 7 individer som enten er eller har vært en del av et team på et større byggeprosjekt i Oslo. Team og praksisfellesskap som tema ble etter hvert behandlet av meg, mer eller mindre, som sidestilte begreper for å undersøke hvordan læring og kunnskapsdeling foregikk hos organisasjonen. Det sentrale ved et slikt team, er å koordinere og samarbeide for å bygge for eksempel et kontorbygg eller boligbygg. Psykologisk trygghet og tillit er sentrale begreper som gjennomsyrer hele oppgaven. Det viktigste bidraget helhetlig sett, er innblikket studien gir ut fra informantenes levde erfaringer og opplevelser, som kan være med på å forbedre eksisterende praksis. Her handlet det om å legge fokuset på å forbedre kunnskapsdelingen og opplæringen, samt å skape en enda mer støttende læringskultur. Det å bruke praksisfellesskap for å forbedre denne konteksten, samt underbygge psykologisk trygghet aktivt for å forbedre teamarbeid, bør være i fokus.nob
dc.language.isonob
dc.subjectLæring i prosjekter
dc.subjectteam
dc.subjectpraksisfellesskap
dc.subjectlæring av feil
dc.subjectpsykologisk trygghet
dc.subjectkunnskapsdeling
dc.titleLæring og kunnskapsdeling i tverrfaglige prosjektteam – En casestudie fra byggebransjennob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2020-10-07T23:49:46Z
dc.creator.authorGranli, Kristin Haugen
dc.identifier.urnURN:NBN:no-83401
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/80447/11/PED4490-Kristin-Haugen-Granli-V20.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata