dc.contributor.author | Amouzegar, Milad | |
dc.date.accessioned | 2018-08-08T22:00:19Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Amouzegar, Milad. En reise fra bue til plekter. Master thesis, University of Oslo, 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/62768 | |
dc.description.abstract | I denne todelte masteroppgaven skal jeg se nærmere på to forskjellige metoder for å skape toner ved bruk av strenger. Relevante sider av lydteori, arrangeringsteknikker og el-gitarorkestrasjon vil bli gjort rede for, hvor målet er å få et overblikk over flere faktorer som kan påvirke en oversettelse fra strykeensemble til el-gitarensemble. I den praktiske delen blir denne teorien satt på prøve, med mål om en fullverdig oversettelse av Andante ma non Troppo skrevet for strykekvintett av Pjotr Ilyich Tchaikovsky og Strykekvartett i Fdur, 2. sats skrevet av Maurice Ravel. Jeg skal fokusere på oversettelse fra buet til plukket spill på strenger og hvordan dette påvirker utøvelsen av musikalske fraser. Utfordringer relatert til el-gitarens evne til å gjenskape idiomatisk spill fra strykeinstrumenter vil bli illustrert og gjennomgått. Mitt arrangement av Andante ma non Troppo er i sammenheng med denne oppgaven lydfestet og vedlagt. | nob |
dc.language.iso | nob | |
dc.subject | | |
dc.title | En reise fra bue til plekter | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2018-08-08T22:00:18Z | |
dc.creator.author | Amouzegar, Milad | |
dc.date.embargoenddate | 3018-04-23 | |
dc.rights.terms | Dette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code A | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-65340 | |
dc.type.document | Masteroppgave | |
dc.rights.accessrights | closedaccess | |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/62768/1/MASTEROPPGAVE---Amouzegar.pdf | |