Hide metadata

dc.contributor.authorAmouzegar, Milad
dc.date.accessioned2018-08-08T22:00:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationAmouzegar, Milad. En reise fra bue til plekter. Master thesis, University of Oslo, 2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/62768
dc.description.abstractI denne todelte masteroppgaven skal jeg se nærmere på to forskjellige metoder for å skape toner ved bruk av strenger. Relevante sider av lydteori, arrangeringsteknikker og el-gitarorkestrasjon vil bli gjort rede for, hvor målet er å få et overblikk over flere faktorer som kan påvirke en oversettelse fra strykeensemble til el-gitarensemble. I den praktiske delen blir denne teorien satt på prøve, med mål om en fullverdig oversettelse av Andante ma non Troppo skrevet for strykekvintett av Pjotr Ilyich Tchaikovsky og Strykekvartett i Fdur, 2. sats skrevet av Maurice Ravel. Jeg skal fokusere på oversettelse fra buet til plukket spill på strenger og hvordan dette påvirker utøvelsen av musikalske fraser. Utfordringer relatert til el-gitarens evne til å gjenskape idiomatisk spill fra strykeinstrumenter vil bli illustrert og gjennomgått. Mitt arrangement av Andante ma non Troppo er i sammenheng med denne oppgaven lydfestet og vedlagt.nob
dc.language.isonob
dc.subject
dc.titleEn reise fra bue til plekternob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2018-08-08T22:00:18Z
dc.creator.authorAmouzegar, Milad
dc.date.embargoenddate3018-04-23
dc.rights.termsDette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code A
dc.identifier.urnURN:NBN:no-65340
dc.type.documentMasteroppgave
dc.rights.accessrightsclosedaccess
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/62768/1/MASTEROPPGAVE---Amouzegar.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata