Hide metadata

dc.contributor.authorFuruberg, Klara
dc.date.accessioned2014-02-20T22:09:49Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationFuruberg, Klara. Argumentasjon i primærtrekksvurdering av elevtekster. En nærstudie av fire lærere. Master thesis, University of Oslo, 2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/38361
dc.description.abstractJeg ønsket å se på hvordan lærere argumenterer når de vurderer elevtekster. Ved å la to par lærere vurdere to tekster hver fikk jeg et materiale jeg kunne analysere for likheter og forskjeller. Vurderingene ble gjennomført etter mønster av vurderingene i Utvalgsprøveprosjektet. Utvalgsprøveprosjektet utvikler nasjonale skriveprøver på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Prøvene skal bidra til bedre tekstvurderingspraksis og til å utvikle en vurderingskultur hvor det er enighet om hva man kan forvente av elever på spesifikke årstrinn. Jeg fant at selv om lærerne er ganske enige i hvordan de vurderer tekstene, er de ikke alltid enige om hvilke argumenter de legger til grunn.nor
dc.language.isonor
dc.titleArgumentasjon i primærtrekksvurdering av elevtekster. En nærstudie av fire lærerenor
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2014-03-09T10:59:47Z
dc.creator.authorFuruberg, Klara
dc.date.embargoenddate3013-11-13
dc.rights.termsDette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code A
dc.identifier.urnURN:NBN:no-41324
dc.type.documentMasteroppgave
dc.rights.accessrightsclosedaccess
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/38361/1/Klara-Furuberg.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata