Hide metadata

dc.date.accessioned2013-10-24T10:31:13Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013-05-13en_US
dc.identifier.citationHafstad, Marianne. Lite selskap- Stort ansvar. Masteroppgave, University of Oslo, 2013en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/37377
dc.description.abstractVåren 2012 kunne Stormberg smykke seg med tittelen "Norges beste omdømme". Målet for denne oppgaven er å avdekke hvilke retoriske strategier turtøyprodusenten Stormberg tar i bruk i sin kommunikasjon om samfunnsansvar. Samfunnansvar, med den internasjonale betegnelsen CSR handler om hvordan organisasjoner påvirker mennesker, miljø og samfunn er er blitt en stadig viktigere del av organisasjoners kommunikasjon for å legitimere sin innflytelse. Gjentatte ganger har virksomheter blitt avslørt for manglende samsvar mellom ord og handling, som i sin tur har bidratt til at folk er blitt stadig mer skeptiske til denne typen kommunikasjon som kommer fra virksomhetene selv. Denne studien plasserer seg innenfor den neo- aristoteliske tradisjonen som kjennetegnes av at man analyserer talens spesifikt retoriske kvaliteter, altså talens midler til å overbevise sitt publikum. Gjennom syv analyser fra Stormbergs nettsider, boken "Stormberger" og deres tilstedeværelse på sosiale medier ønsker jeg å se på hvordan Stormberg bygger sitt etos og skaper identifikasjon med publikum i sin kommunikasjon om samfunnsansvar. Videre vil deres tilstedeværelse på sosiale medier vurderes i lys av prinsipper om dialog.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleLite selskap- Stort ansvar : En retorisk analyse av Stormbergs kommunikasjon om samfunnsansvaren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2013-10-22en_US
dc.creator.authorHafstad, Marianneen_US
dc.date.embargoenddate10000-01-01
dc.rights.termsDette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code Aen_US
dc.rights.termsforeveren_US
dc.subject.nsiVDP::000en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Hafstad, Marianne&rft.title=Lite selskap- Stort ansvar&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2013&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-38863
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo180425en_US
dc.rights.accessrightsclosedaccessen_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/37377/2/masteroppgaveduo.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata