Sammendrag
Denne oppgåva diskuterer kultur- og religionsmøter i Den afrikanske Farm (1937) og Skygger paa Græsset (1960) av Karen Blixen. Begge verka skildrar ein eg-forteljar som har flytta frå Danmark og til ein gard i Kenya. Dette skapar eit møte med noko framand, både med ein ny kultur, nye menneske og oppfatningar. Oppgåva diskuterer korleis desse møta forandrar og formar eg-forteljaren, og korleis ulikskapane som oppstår mellom henne og Kenya i verka vert meiningsskapande.
Min diskusjon står i samband med den post-koloniale kritikken, men vil også peike på at verka ikkje nødvendigvis kan karakteriserast som tydelege imperialistiske verk. Gjennomgåande for oppgåva er påstanden at verka syner motsetningar som foreina. Afrikanar og europear, kristen og muslim og Gud og Djevelen er alle avhengige av kvarandre. At ulikskapar saman skapar meining, er tydeleg i ei forteljing. Alle delar og motiv i den må setjast saman og tolkast inn i ein samanheng. Dette er kjem også fram i Den afrikanske Farm og Skygger paa Græsset.
I forteljinga om sitt eige liv i Kenya, set eg-forteljaren saman bitane frå opplevinga si. I den kan ulikskapane som ho møtte der foreinast. I forteljinga kan ho vere både afrikanar og europear og kristen og muslim.