Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T12:05:57Z
dc.date.available2013-03-12T12:05:57Z
dc.date.issued2004en_US
dc.date.submitted2004-05-10en_US
dc.identifier.citationRui, Anne. Omdømmebygging i Norske Shell A/S. Hovedoppgave, University of Oslo, 2004en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/27535
dc.description.abstractDenne undersøkelsen er et case- studium av omdømmebygging i Norske Shell A/S. Undersøkelsen tar utgangspunkt i samfunnsansvar, issues management og interessentdialog, og søker å finne hvordan disse strategiene brukes i prosessen med omdømmebygging i selskskapet. Oppgaven konkluderer med at de tre nevnte strategiene er viktig i Norske Shells arbeid med omdømmebygging, og er med på å gi bedriften de forutsetninger den trenger for å oppnå et godt omdømme. Det er like viktig å ha et godt omdømme innad i bedriften som utad. Derfor fokuseres det også på å skape en sterk identitet av bedriften også blant de ansatte. Oppgaven søker videre å finne ut om de teoretiske tilnærmingene for samfunnsansvar, issues management og interessentdialog samsvarer med hvordan disse benyttes i praksis. På mange av punktene sammenfaller teori og praksis, men det eksisterer også avvik fra hvordan teoriene er beskrevet i litteraturen og hvordan de faktisk brukes.nor
dc.description.abstractThis is a case- study of reputation management i Norske Shell A/S. The study explores how Corporate Social Responsibility, Issues Management and Stakeholder Dialogue is av vital part of the reputation management- process in the company. The thesis concludes that all the strategies are important in building a reputation, because it helps Norske Shell A/S to get the qualifications needed to build a good reputation. Further, the thesis explores how these strategies are decribed theoretically, and how the company actually use these strategies. The thesis shows that there are some common links between theory and real life, but in some aereas there are gaps.eng
dc.language.isonoben_US
dc.titleOmdømmebygging i Norske Shell A/S : med utgangspunkt i bedriftenes samfunnsansvar, issues management og interessentdialog og forholdet mellom teori og praksis i henhold til disse strategieneen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2004-08-20en_US
dc.creator.authorRui, Anneen_US
dc.subject.nsiVDP::310en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Rui, Anne&rft.title=Omdømmebygging i Norske Shell A/S&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2004&rft.degree=Hovedoppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-9590en_US
dc.type.documentHovedoppgaveen_US
dc.identifier.duo18676en_US
dc.contributor.supervisorØyvind Ihlenen_US
dc.identifier.bibsys041639375en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

No file.

Appears in the following Collection

Hide metadata