Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T12:00:19Z
dc.date.available2013-03-12T12:00:19Z
dc.date.issued2008en_US
dc.date.submitted2008-04-29en_US
dc.identifier.citationKnutson, Tone. Hørelære og selvoppfatning. Masteroppgave, University of Oslo, 2008en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/27156
dc.description.abstractTema for oppgaven er hvordan selvoppfatningen kan påvirke prestasjonen i hørelære. Jeg tar utgangpunkt i teorier om selvoppfatning, ser på hvordan vår selvoppfatning formes og hva som påvirker den. For å undersøke denne sammenhengen intervjuet jeg 5 hørelærestudenter. Hvordan studentene oppfatter faget og læreren har betydning for selvoppfatningen. Men det er motivasjon og særlig prestasjonsmotivasjon som i sterkest grad viser hvordan selvoppfatningen påvirker prestasjonen. Her ser jeg klare sammenhenger mellom hvordan studentene tolker sine prestasjoner og hvordan de i neste omgang går inn i en prestasjonssituasjon. Oppgaven er ikke først og fremst hørelæremetodikk, men resultatene jeg kommer frem til vil måtte få konsekvenser for undervisningen. Derfor har jeg noen didaktiske refleksjoner til slutt.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleHørelære og selvoppfatning : En intervjuundersøkelse om hvordan selvoppfatning påvirker prestasjonen i hørelæreen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2009-02-17en_US
dc.creator.authorKnutson, Toneen_US
dc.subject.nsiVDP::110en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Knutson, Tone&rft.title=Hørelære og selvoppfatning&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2008&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-20052en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo73693en_US
dc.contributor.supervisorEven Ruuden_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/27156/1/Hxrelxre_...pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata