dc.date.accessioned | 2013-03-12T12:00:19Z | |
dc.date.available | 2013-03-12T12:00:19Z | |
dc.date.issued | 2008 | en_US |
dc.date.submitted | 2008-04-29 | en_US |
dc.identifier.citation | Knutson, Tone. Hørelære og selvoppfatning. Masteroppgave, University of Oslo, 2008 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/27156 | |
dc.description.abstract | Tema for oppgaven er hvordan selvoppfatningen kan påvirke prestasjonen i hørelære. Jeg tar utgangpunkt i teorier om selvoppfatning, ser på hvordan vår selvoppfatning formes og hva som påvirker den. For å undersøke denne sammenhengen intervjuet jeg 5 hørelærestudenter.
Hvordan studentene oppfatter faget og læreren har betydning for selvoppfatningen. Men det er motivasjon og særlig prestasjonsmotivasjon som i sterkest grad viser hvordan selvoppfatningen påvirker prestasjonen. Her ser jeg klare sammenhenger mellom hvordan studentene tolker sine prestasjoner og hvordan de i neste omgang går inn i en prestasjonssituasjon.
Oppgaven er ikke først og fremst hørelæremetodikk, men resultatene jeg kommer frem til vil måtte få konsekvenser for undervisningen. Derfor har jeg noen didaktiske refleksjoner til slutt. | nor |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.title | Hørelære og selvoppfatning : En intervjuundersøkelse om hvordan selvoppfatning påvirker prestasjonen i hørelære | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.date.updated | 2009-02-17 | en_US |
dc.creator.author | Knutson, Tone | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::110 | en_US |
dc.identifier.bibliographiccitation | info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Knutson, Tone&rft.title=Hørelære og selvoppfatning&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2008&rft.degree=Masteroppgave | en_US |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-20052 | en_US |
dc.type.document | Masteroppgave | en_US |
dc.identifier.duo | 73693 | en_US |
dc.contributor.supervisor | Even Ruud | en_US |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/27156/1/Hxrelxre_...pdf | |