Browsing Utdanningsledelse by Title
Now showing items 141-160 of 435
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Problemstilling I hvilken grad er det mulig å hevde at det er samsvar mellom lederrollen i utdanningssektoren og i andre bedrifter? Teori Jeg har presentert, drøftet og sammenlignet to ulike teorier – George Kennings teori ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Studien i denne oppgaven søker å bedre forstå fenomenet kollegaveiledning. Hensikten er å belyse potensialet som ligger i strukturert kollegaveiledning som verktøy for profesjonsutvikling og skoleutvikling. Min empiri ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Denne oppgaven plasserer seg innenfor to sentrale temaer i utdanningsledelse:Ledelse av pedagogisk virksomhet,og Styring av utdanningen. Utdanningsmyndighetene har i de siste 10 årene hatt mange store statlige skoleutviklings- ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Problemstilling: Hvordan forstå og utvikle bevissthet rundt tid og tidsbruk hos lærere og ledere? Teori: Pedagogisk ledelse i et relasjonelt perspektiv. C. C. Wadel 1997. Tid og arbeid. Andy Hargreaves 1996. Kunnskapsbygging. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Sammendrag Dette er en kvalitativ studie, der jeg beskriver arbeidet med å identifisere kompetansebehov ved to demonstrasjonsskoler. Formålet er å forstå hvilke ledelsesstrategier som er virksomme i dette arbeidet. Et ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)I denne masteroppgaven retter jeg fokus mot konsekvenser av resultatenhetsorganisering for barnehageledelse. Resultatenhetsorganisering har gjort seg gjeldende i barnehagesektoren i senere tid, flere enkeltstående barnehager ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)
-
Kulturelle motsetninger i en samorganisert skole : hvordan hemmer subkulturkonflikter utviklingen i en samorganisert skole?Restricted Access (Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2008)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Internasjonale undersøkelser forsterker og aktualiserer diskusjonen om måling av kunnskap og kompetanse, og om vurdering generelt, i norsk skole. I oppgaven analyseres forskjeller og likheter mellom PISA-undersøkelsen, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Bakgrunn Kunnskapsløftet – fra ord til handling er et nasjonalt skoleutviklingsprogram som har til hensikt å sette skolene i stand til å utvikle seg til å bli lærende organisasjoner. Programmet er initiert av Kunnskapsde ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Dette prosjektet er en kvalitativ studie, som har til hensikt å belyse kunnskapssynet i læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020, LK20. Studien retter søkelyset på hvordan representanter innen UH-sektoren og ledere i skolen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Denne studien er en casestudie av fire kommuner og formålet med studien er å utforske hvordan skoleeier arbeider med kvalitetsspørsmål, herunder også hvordan skoleeier utnytter nasjonale tilsyn i sitt arbeid med å utvikle ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Gjennom oppgaven stiller jeg spørsmål ved hvordan rektor praktiserer kvalitetsutvikling i spenningsfeltet mellom egen organisasjon og skoleeiers forventninger, med utgangspunkt i nasjonale og kommunale mål for kvalitet i ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Oppgavens tema og problemstilling Oppgaven tar utgangspunkt i en fylkeskommunes styringssystem for sine videregående skoler. Tema for oppgaven er kvalitetsvurdering og organisasjonslæring. Gjennom problemstillingen «Hvilke ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2023)
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2023)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Temaet for oppgaven er hvordan studenter i videre- og etterutdanning av skoleledere lærer i samspillet med LAMS. Høsten 2008 ble LAMS et frivillig studiekrav på trinn 1 på erfaringsbaserte masterutdannelsen. LAMS står for ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2019)I august 2017 ble opplæringsloven kapittel 9A endret, og skolene måtte forholde seg til en aktivitetsplikt for å sikre at alle elever har et trygt og godt psykososialt skolemiljø. Målet med denne mastergradsoppgaven har ...