Search
Now showing items 1-10 of 82
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Målet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan elever på studiespesialiserende linje i norsk videregående skole forklarer hvorfor de valgte, eller ikke valgte, et eller flere av de engelske programfagene Internasjonal ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Denne oppgaven tar for seg holdninger og praksis i forhold til digital ordbøker blant elever i engelsk i Norge. Oppgaven prøver å identifisere noen viktige særpreg og mønstre til holdninger og praksis sett i sammenheng med ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Temaet for denne oppgaven har vært å finne ut mer om muntlig eksamen i engelsk på VG1 i den norske videregående skolen. Mer spesifikt ville jeg finne ut mer om hvordan eksamen er utformet, praktisert og vurdert. I tillegg ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
This article-based Master's thesis investigates how undergraduate students in Iran learn English through regular topic-based online conversations with native-speaking conversation facilitators (CFs) living in different ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Målet med denne masteravhandlingen er å undersøke hvordan engelsk brukes i profesjonell sammenheng i norske direktorater. Det er en kvalitativ undersøkelse som følger opp en tidligere kvantitativ undersøkelse gjennomført ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
The overall purpose of this thesis is to carry out a critical analysis of the final exam in written English in the lower secondary school according to the syllabus which was implemented in. My main objectives are to focus ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Studien set søkelyset på engelsklærarar sin bruk av IKT og kva som skil engelsklærarar med lågfrekvent og høgfrekvent bruk. Datamateriale frå engelsklærarar ved eit tilfeldig utval ungdomsskular frå heile landet vart samla ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
This thesis focuses on the subject of vocabulary in English didactics. The main aim is to study the English vocabulary usage of upper secondary pupils in Norway. An analysis and comparison is made of Norwegian learners’ ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Målet med denne kvalitative undersøkelsen var å finne ut om undervisningen av engelskspråklig litteratur i niende klasse er basert på en tekstsentrert (ny-kritisk) eller en elevsentrert (leserens respons) tilnærming til ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Hovedmålet med denne masteroppgaven er å finne ut om R94 i tilstrekkelig grad forbereder elevene i norsk videregående skole for høyere utdanning med tanke på opplæring i akademisk skriving i engelsk. Det står i den generelle ...