Browsing Engelsk didaktikk by Title
Now showing items 50-69 of 82
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne studien har vært å undersøke i hvilken grad skoleledere og lærere bruker resultatene fra nasjonal prøve i engelsk, og fokuset har vært på å undersøke om disse resultatene brukes som en del av elevenes ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Målet med denne kvalitative studien er å undersøke i hvilken grad nyutdannede engelsklærere med universitetsutdanning føler seg forberedt til å undervise i skriving i den videregående skole. Undersøkelsen er basert på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Young people today are surrounded by English. Extramural English, referring to the English used outside the English classroom, provides infinite opportunities to consume, produce and interact with English for all kinds of ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne masteroppgaven har vært å undersøke norske VG1 elever i engelsk og nivået på den pragmatisk kompetansen de har utviklet på engelsk. I tillegg ønsket jeg å undersøke elevenes forhold til høflighet og deres ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Effekten vurdering for læring (VfL) har på forbedring av utdanningskvalitet er godt dokumentert og VfL står sentralt i engelskfagets nye læreplan. Det er anerkjent at lærerstudenter son deltar i lærerutdanningsprogrammer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Målet med denne ”mixed methods” studien har vore å undersøka korleis ein kan identifisera god undervisning i eit 9. klasserom, når elevane arbeider med tekst. For å undersøka dette, har eg utført video-opptak i fem timar ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne studien er å undersøke i hvilken grad Content and Language Integrated Learning (CLIL) og English as a Foreign Language (EFL) elever på 10. trinn skiller seg fra hverandre når det gjelder lesing, med fokus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Det overordnede målet for denne oppgaven er leseopplæringen i den videregående skolen. Mer konkret ønsket jeg å finne ut hva og hvor mye som leses, hvordan lesing undervises og hvordan lærernes holdninger til leseundervisningen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Sammendrag Denne masteroppgaven undersøker bruken av lesestrategier i Engelsk Vg1, siste obligatoriske år med Engelsk i videregående skole i Norge. Den følger opp en tidligere oppgave som viser at leseinstruksjoner på Vg1 ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne kvalitative oppgaven undersøker bruken av lesestrategier i det obligatoriske engelskfaget på norske videregående skoler. Gjennom fenomenologisk forskningsdesign undersøker den til hvilken grad lesestrategier blir ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Studien set søkelyset på engelsklærarar sin bruk av IKT og kva som skil engelsklærarar med lågfrekvent og høgfrekvent bruk. Datamateriale frå engelsklærarar ved eit tilfeldig utval ungdomsskular frå heile landet vart samla ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Det er ulike teorier og ideer knyttet til hvordan det er best for elever å lære engelsk som et andre-/fremmedspråk (L2). Denne masteroppgaven undersøker hvilke språk elever selv bruker i deres engelskundervisning og deres ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne masteravhandlingen er en oppfølgingsstudie av Brevik (2019a) og baserer seg på video-opptak for å analysere hva som karakteriserer forholdet mellom forskjellige tekstmedier i engelsk klasserom på ungdomsskolen og ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne oppgaven handler om språkvalg i L2 Engelsk klasserom, sett fra et elevperspektiv. Som en del av en større forskningskontekst som omhandler bruk av L1 i L2 klasserom, har en studie fra Linking Instruction and Student ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Høsten 2020 ble fagfornyelsen innført på barne- og ungdomstrinnet. Et av hovedmålene for fagfornyelsen var å styrke utviklingen av elevenes forståelse og dybdelæring. Læreplanene som ble innført gjennom fagfornyelsen (LK20) ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Målet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan elever på studiespesialiserende linje i norsk videregående skole forklarer hvorfor de valgte, eller ikke valgte, et eller flere av de engelske programfagene Internasjonal ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Det er dokumenterte variasjoner i hvordan, når, og hvor mye norske engelsklærere bruker og tillater norsk, og bruker og fremmer engelsk, i klasserommene sine. Denne studien har som mål å undersøke hva to engelsklærere på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)The aim of this qualitative study is to investigate how teachers and students perceive vocational orientation in the English subject in upper secondary school. The study is based on semi-structured interviews with nine ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Målet med denne masterstudien har vært å identifisere hva som karakteriserer undervisning av kultur i engelskfaget på 9.trinn. For å undersøke dette har denne studien kombinert intervju og videoopptak av engelsktimer. ...