Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T11:34:28Z
dc.date.available2013-03-12T11:34:28Z
dc.date.issued2003en_US
dc.date.submitted2003-04-27en_US
dc.identifier.citationLandsverk, Johanne. Motsetnader. Hovedoppgave, University of Oslo, 2003en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/24503
dc.description.abstract«Motesetnader» er ei undersøking av Gunnar S. Gundersens kunst i perioden 1950-1967, der ein særleg har lagt vekt på det motsetningsfylte forholdet mellom flate og rom, og figur og grunn. I denne avhandlinga har hovudmålet vore å kome fram til ei tolking av måleri og utsmykkingar laga av Gunnar S. i perioden 1950 67. Gjennom formal verksanalyse har eg lagt vekt på å nå fram til ei forståing av det motsetningsfylte i verka hans. Som metode har eg dukka ned på ulike tidspunkt i denne perioden og gjennomført komparative analysar av ulike verk som kunstnaren sjølv står bak. Men eg har også samanlikna kunsten hans med verk av andre kunstnarar i samtida og i tradisjonen han står i. Kunsten hans er sett inn i ein norsk og internasjonal kontekst. Analysane viser at kunsten til Gunnar S. har sterke røter i pariserskolen og det konstruktive, konkrete miljøet i Paris etter andre verdskrigen. Men verka hans er ikkje minst influerte av den svenske konkretismen med tanke på det relative, tvitydige forholdet mellom flate og rom. I avhandlinga har eg synt at det er mogleg å tolke nokre av verka til Gunnar S. med utgangspunkt i gestaltpsykologien, særleg når det gjeld det konfliktfylte, skiftande og tvitydige forholdet mellom figur og grunn. Analysane avdekkjer at Gunnar S. er medviten om å nytte optiske verkemiddel i kunsten. I perioden frå 1950 til 1967 var det ein sterk kontinuitet i kunsten hans, ikkje minst med tanke på motsetnadene mellom flate og rom, figur og grunn. Men i 1966-67 skjer det eit brott i utviklinga. I fleire måleri kan ein registrere eit djupare og meir dynamisk rom. Samtidig byggjer kunstnaren vidare på det relative og tvitydige rommet i mange verk. Ved dette tidspunktet vert formene også meir voluminøse og skulpturale, og i ein del verk kan uttrykket nærme seg det figurative. Ein kan tolke dette som eit brott med den nonfigurative kunsten som Gunnar S. var ein representant for. I 1966-67 kjem det ekspressive og naturlyriske uttykket sterkare fram i kunsten hans. Men analysane har avdekt at også fleire verk frå 1950-åra kan tolkast som naturlyriske. Kunstverka til Gunnar S. er fulle av motsetnader og kontrastfylte spenningar. Motsetnadene viser seg på mange plan, som i det motsetningsfylte og konfliktfylte forholdet mellom orden og kjensler, ro og dynamikk. Hovudmålet med avhandlinga har likevel vore å granske det motsetningsfylte tilhøvet mellom figur/grunn og flate/rom i kunsten til Gunnar S.nor
dc.language.isonnoen_US
dc.titleMotsetnader : ei undersøking av Gunnar S. Gundersens kunst i perioden 1950-1967 med særleg vekt på det motsetningsfylte forholdet mellom flate og rom, figur og grunnen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2006-01-04en_US
dc.creator.authorLandsverk, Johanneen_US
dc.subject.nsiVDP::120en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Landsverk, Johanne&rft.title=Motsetnader&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2003&rft.degree=Hovedoppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-7520en_US
dc.type.documentHovedoppgaveen_US
dc.identifier.duo10411en_US
dc.contributor.supervisorSvein Aamolden_US
dc.identifier.bibsys031458505en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

No file.

Appears in the following Collection

Hide metadata