Finn tittel
Viser treff 95-114 av 195
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)SAMMENDRAG AV MASTEROPPGAVEN I REALFAGSDIDAKTIKK TITTEL: KAN MAN UNDERVISE NATURFAG UTEN LÆREBOK? Rapport fra et forsøk på grunnkurs, allmennfag, hvor læreboka ikke var hovedlæringsmiddelet AV: TOFT, Inger-Lise PROGRAM: ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Sammendrag Denne oppgaven tar utgangspunkt i norske elevers svake prestasjoner i algebra fra TIMSS-undersøkelsen 2011. Formålet med oppgaven er å undersøke hvilken informasjon man kan få om elevenes forståelse ved å analysere ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne kvalitative studien undersøker elevers matematiske kompetanse innen IKT-støttet problemløsing. I Fremtidens skole – Fornyelse av fag og kompetanser (NOU 2015:8) ble det ytret et ønske om at norske matematikkelever ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)I denne studien har jeg intervjuet et utvalg kinesiske innvandrerforeldre om deres refleksjoner rundt lekser i matematikk i norsk skole. De er vokst opp i en skolekultur påvirket av konfusianske verdier og et konkurransepreget ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Både utforskning og matematiske representasjoner er sentrale elementer som skal inngå i matematikkopplæringen. Målet med denne studien er å få økt innsikt i hvilke erfaringer elever gjør seg ved å aktivt bruke matematiske ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)Hensikten med denne studien har vært å undersøke hvilke muligheter og utfordringer som tilbys elever i arbeid med ulike former for representasjoner og hvordan dette påvirker deres konseptuelt meningsdannende prosess i ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)Hensikten med denne studien har vært å undersøke to læreres konsoliderende praksis i matematikk på ungdomsskolen. Forskningslitteratur belyser at læreres gjennomtenkte bruk av konsolideringssituasjoner er sentral for god ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)En case-studie av hvordan fire R1-elever på videregående skole resonnerer gjennom matematisk problemløsning i GeoGebra.
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Tema for denne masteroppgaven er musikk, dans og drama-elevers (MDD) motivasjon for naturfag. Dette er en gruppe elever som velger ei retning hvor de i utgangspunktet ikke kommer til å velge noe mer realfag i løpet av deres ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Denne studien undersøker hvordan kreativitet ivaretas i utforskende arbeidsmåter i naturfag ved å se på hvordan elevers kreativitet kommer til uttrykk i sammenheng med undervisning av denne typen, og hvordan en lærer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Tidlegare forsking viser ein tydeleg samanheng mellom leseforståing og prestasjon i matematikk (Prediger et al., 2019). Lesing er også ei grunnleggjande ferdigheit som elevar skal tileigne seg i matematikk (Kunnskapsdep ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2001)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Denne kvalitative studien undersøker utviklingen av fire lektorstudenters undervisningskompetanse etter deltakelse i workshop om oppgaveutvikling og uteundervisning i matematikk. I den norske skole har lærere metodefrihet ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Denne oppgaven skal undersøke læreres bruk av en undervisningsaktivitet i matematikk som kalles for Lesson Starters. Kort beskrevet så er dette en aktivitet hvor elevene blir presentert med en oppgave i oppstarten av en ...
-
Læreplaner i matematikk som styringsverktøy for undervisningen i videregående skole i de nordiske landeneBegrenset tilgang (Master thesis / Masteroppgave, 2009)Problemstilling I denne studien ble det undersøkt om ulikheter mellom norske og andre nordiske læreres holdninger til læreplan i matematikk i videregående skole kan forklares ut fra læreplanene, - eller om det må søkes ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Denne oppgaven har fokus på to læreres holdninger til utforskende arbeidsmetoder, digitale verktøy og lokalkultur, og hvordan dette påvirker deres undervisningspraksis. Dette blir sett i sammenheng med hvordan de opplever ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Tidlegare forsking tyder på at elevar i Noreg har utfordringar tilknytt algebra (Grønmo, Hole, et al., 2017; Mullis et al., 2016a, 2016b). Til dømes viser resultat frå TIMSS Advanced at elevar i matematikk R2 skårar dårlegare ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)