Search
Now showing items 1-10 of 2034
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
Currently, the issue of inequality is one of the most pressing concerns in education and educational research. Factor such as increased socio-economic inequality, movement of people across national boundaries, and refugees, ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2016)
Teachers’ self-efficacy is an important motivational construct that is positively related to a variety of outcomes for both the teachers and their students. This study addresses challenges associated with the commonly used ...
Ansvarliggjøring i en skoles arbeid med å øke læringsutbytte for elevene Restricted Access
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
I denne oppgaven retter vi fokus mot ansvarliggjøring i en skoles arbeid med å øke læringsutbytte for elevene. Vår problemstilling er: Hvordan påvirker en skoleeiers politisk vedtatte resultatkrav arbeidet omkring økt ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2014)
Standardiserte prøver i lesing har fått økt betydning innenfor det norske skoleverket. I skolepolitiske diskusjoner er en stadig tilbakevendende problemstilling hvilken rolle slike vurderingsverktøy skal ha. Når det gjelder ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2013)
(Chapter / Bokkapittel / SubmittedVersion, 2017)
This chapter is about sixteen-year-old Bahar (pseudonym) who grew up in Afghanistan and moved with her family to Norway at the beginning of her teens. Bahar is transnational in the sense that she has “moved bodily across ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2017)
Denne artikkelen setter søkelyset på flerspråklige lærere i danske og norske skoler. Artikkelens empiriske materiale og teoretiske og analytiske fundament hentes fra doktoravhandlingene våre (Daugaard, 2015; Dewilde, 2013), ...
Ansvarliggjøring i en skoles arbeid med å øke læringsutbytte for elevene Restricted Access
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
I denne oppgaven retter vi fokus mot ansvarliggjøring i en skoles arbeid med å øke læringsutbytte for elevene. Vår problemstilling er: Hvordan påvirker en skoleeiers politisk vedtatte resultatkrav arbeidet omkring økt ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
In recent years, governing regimes in education that emphasize ‘data’ and ‘evidence’ as a basis for decision making, performance management and accountability have been introduced in several countries, including the Nordic ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
From 2017 the Norwegian teacher education in primary and lower secondary school will be a five-year master education. UiT - The Norwegian Arctic University started a master education already in 2010. The main differences ...