Browsing Institutt for pedagogikk by Title
Now showing items 2389-2408 of 2445
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Denne masteroppgaven søker å gi en synliggjøring av hvordan vold i skolen, som uforenlig med skolens samfunnsmandat, kan løftes ut fra et individuelt perspektiv, til at det også er et demokratisk problem, ved at vold i ...
-
Vurdering av behov for spesialundervisning hos minoritetsspråklige elever med utgangspunkt i intellegenstestene WISC-R og Leiter-RRestricted Access (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Problemstilling I 2006 startet innføringen av den nye skolereformen Kunnskapsløftet, og det tilhørende læreplanverket, LK06. I LK06 står utvikling av grunnleggende ferdigheter sentralt. Følgende fem ferdigheter regnes som ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Problemstilling Hensikten med undersøkelsen har vært å vurdere stasjonsundervisning som undervisningsmetode i faget matematikk. Jeg har valgt ut ungdomsskolen i undersøkelsen, og følgende spørsmål ble stilt: Kan ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)SAMMENDRAG Studiet gir en vurdering av lese- og skriveprogrammet «Early Years Literacy Program» (EYLP) som har hatt en sentral plass i Osloskolers begynneropplæring. Programmet er en videreføring av «Early Literacy Research ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Tittel Vurdering for læring. En teoretisk analyse av lærerens vurderingskompetanse Problemformulering Undersøkelsen har som formål å undersøke hva som er nødvendig vurderingskompetanse hos lærere for å vurdere for læring, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)I denne avhandlingen er det undersøkt hvordan vurdering for læring fremstilles som et politisk og pedagogisk begrep i dagens skole. Det ligger dermed en todelt studie til grunn. I første del belyses det hvordan vurdering ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)1. PROBLEMOMRÅDE Målet med denne oppgaven er å se hvordan vurderingskulturen i Alberta har påvirket et utvalg læreres bruk av vurdering som profesjonsfaglig kompetanse og som verktøy for læring i to barneskoler i hovedstaden ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Problemområde og problemstilling Denne oppgaven tar som utgangspunkt at lærere, som følge av satsningen på vurdering for læring (VfL), står ovenfor forventninger om, og krav til, endring av deres vurderingspraksis. Dette ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2019)Taking the wall text in art museums as point of departure, this article investigates developments in museum media and communication practices in the exhibition room. We first present findings from a recent study of types ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2017)Building on a study of three women who practice walking-for-thinking as a part of their intellectual work, the analysis identifies potential themes for a future research agenda on gender, walking, and thinking. A particular ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)In sociocultural research, many scholars have studied the relationship between students’ everyday lives outside of school and classroom learning. This article contributes to this area by focusing explicitly on the timespace ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)In recent years, exclusion rates on PISA have risen in many countries, including a sharper-than-average rise in Norway. This thesis focuses on Norway's experience with exclusion rates in PISA, including an analysis tracking ...
-
(Chapter / Bokkapittel / SubmittedVersion, 2020)As the literature has shown, students and teachers in different higher education settings often perceive the quality of feedback in varying ways. Recognising that the discipline is important for the way students and teachers ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2021)To learn, students need to elaborate, critically examine and engage with new information by building on previous knowledge and experiences. Theoretically informed by sociocultural and dialogic perspectives, this thesis ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2022)Critical reading is required for information literacy in the 21st century. However, how students read and process conflicting information regarding controversial issues is still not clear. Using eye-tracking technology, ...
-
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)I here use Toni Morrison’s short story Recitatif as an entry point to elucidate Badiou’s theory of justice. In short, Recitatif tells a story about two girls of different races, but we never get to know who is black and ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2024)While it is established that parental wh-questions, as a high-quality language input, are associated with child language outcome, less is known about the role of children’s wh-questions in their language development. This ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2016)In this article we analyze how the joint cognitive system of teacher and student actions mediated by cultural tools develops sense making of science concepts, and the use of concepts as tools for explaining phenomena and ...