Browsing Institutt for pedagogikk by Title
Now showing items 2202-2221 of 2445
-
(Chapter / Bokkapittel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2019)This symposium aims to explore current research working toward conceptualizing and measuring productive disciplinary engagement (PDE) contextualized in diverse learning and project contexts. Disciplinary engagement is ...
-
(Chapter / Bokkapittel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2020)In this chapter, the authors propose that there are many conceptualizations of digital literacies in early childhood that are theoretically rich and fruitful. They introduce highly influential attitudes in defining literacy ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)ABSTRACT Funding be it of a private or public initiative has always been a topical and a sensitive issue for higher education academics, governments, other academics and non-academics, international organisations, donors ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Abstract The main goal of the present study was to investigate the factors that affect translation of HIV/AIDS knowledge into action. Using both qualitative and quantitative methods, data was obtained from students, ...
-
Think-aloud research study : analysis of Arizona educator proficiency assessment (AEPA) verbal data (Master thesis / Masteroppgave, 2009)We investigated the cognitive process of 45 beginning students, advanced students and experienced teachers who responded to selected items from Arizona Educator Proficiency Assessment (AEPA) practise tests while they were ...
-
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2015)My ambition with this chapter is to throw some lights on the close link between “democracy” and “education” and their mutual interdependence. I hope to do so by performing a three-step philosophical analysis of an event ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Bakgrunn Utgangspunktet for oppgaven var at jeg på en konferanse i 2010 sanset erfarne fagpersoner på rusfeltets uro over kortere behandlingstider i døgninstitusjoner. Det finnes en kunnskapsoppsummering som konkluderer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne masteroppgaven undersøker begrepet tidlig innsats i utdanningssammenheng. Studien har sett på hvordan prinsippet om tidlig innsats er beskrevet og forstått på henholdsvis politisk og praktisk nivå. Datamaterialet ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)Problemområdet I klassisk teori om organisasjonslæring er ikke tilbakemeldinger fra leder til medarbeider omtalt, heller ikke som en betingelse for organisasjonslæring. Undertegnede ønsker å belyse dette, gjennom en analyse ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)Metode: Dette er ei teoretisk oppgåve. Eg har gjort greie for Aktiv Læring og presentert det som systemretta opplæring. For å vise dei mogelegheitene barn med langsam læringstakt får ved bruk av Aktiv Læring , har eg ...
-
Tilpasset opplæring for alle elever : kan individuelle utviklingsplaner være en fruktbar tilnærming? (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)SAMMENDRAG AV HOVEDOPPGAVEN I PEDAGOGIKK TITTEL:TILPASSET OPPLÆRING FOR ALLE ELEVER – KAN INDIVIDUELLE UTVIKLINGSPLANER VÆRE EN FRUKTBAR TILNÆRMING? AV:Christine BIRKNES FLØGSTAD EKSAMEN:Hovedoppgave i pedagogikk.Prof ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Problemstilling: I 2003 ble klassedelingsreglene opphevet. Dette skapte et handlingsrom som gjorde det enklere å etablere skoler med annen organiseringsform enn den tradisjonelle. Dette skulle tjene hensikten å gjøre det ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)PROBLEMOMRÅDE OG PROBLEMSTILLINGER Lærerne bruker mye tid og krefter for å møte alle elevene på en ansvarlig måte. De differensierer krav og metoder, kartlegger, lager flere ulike arbeidsprogram og ulike planer, og noen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Problemstillingen for oppgaven er: - ”hva skal til for å sikre en hverdag i skolen som preges av kvalitet og faglig trygghet i forhold til prinsippet om tilpasset opplæring?” Tilpasset opplæring er et tungtveiende prinsipp ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Problemområde Oppgaven innebærer en kvalitativ undersøkelse av en workshop mellom et konsulentfirma og en organisasjon med mål om å danne innhold og læringsmål til et e-læringsspill om HMS. Formålet med oppgaven er å bidra ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2016)Avhandlingen har en klar fagdidaktisk forankring, og den faglige konteksten for studien er grunnskolefaget kunst og håndverk. En sentral målsetting har vært å utvikle kunnskap om hva som skjer i møtet mellom elever, lærer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Problemstilling I denne oppgaven så utforskes korrelasjonen mellom tospråklighet og eksekutive funksjoner med utgangspunkt i hensikten med å avdekke hvordan og i hvilken form tospråklighet påvirker eksekutive funksjoner. ...