Browsing Institutt for pedagogikk by Title
Now showing items 1405-1424 of 2445
-
Measuring International Students' Individual Power Distance and Their Response to Academic Feedback (Master thesis / Masteroppgave, 2021)Feedback is deemed as one of the essential elements to enhance learning in higher education when students make use of feedback comments on their work. The paradigm shift in feedback studies has further highlighted the ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)Listening comprehension involves the ability to understand and extract meaning from spoken sentences, stories, and instruction. This skill is vital for young children and has long-term effects on school achievement, ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)Although writing self-efficacy has been a productive line of research for several decades, no prior writing self-efficacy measure has focused on students’ self-efficacy for integrating information across multiple sources ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Making the best use or taking the best advantage from knowledge and skills gained through education at the work place is one of the most important measures of the success of school-to-work transition process, particularly ...
-
The Mechanisms of Competence Mobilization and Competence Development - A Case Study of a Service Consultancy FirmRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
"Med en fot i begge verdener" : undersøkelse av syv tospråklige ungdommers språkbruksmønstre og språkholdningerRestricted Access (Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2010)PROBLEMSTILLING I dagens samfunn blir det sentralt å få større innsikt og forståelse av tospråkliges etniske identitet og det å se på hvordan de bruker språket deres og forholder seg til de to ulike kulturene og er et ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Problemområde/problemstillinger Kravet til kompetanse øker stadig, og arbeidslivet som læringsarena får stadig større betydning og anerkjennelse. Flere har påpekt at utdannelse i seg selv ikke er nok, nyutdannede kan ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2020)Hovudtemaet for denne utdanningshistoriske avhandlinga er den norske vekkingsrørslas satsing på lærarutdanning 1890–1946. Bakgrunnen for satsinga var at moderniserande og sekulariserande prosessar gjorde skole og lærarutdanning ...
-
Medarbeidersamtalen : En arena for livslang læring og kunnskapsutvikling i organisasjonerRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2013)Sammendrag Medarbeidersamtalen er et tema som har interessert meg en stund. Denne interessen gjenspeiler nok noen av mine egne erfaringer med denne type samtale. De første medarbeidersamtalene jeg hadde var både lærerik ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Denne masteroppgaven er en analyse av hvordan media (dvs (global) mediekultur som tv, pc med internett, dvd, cd ol) - fungerer som et kulturelt skattekammer for unge, og en vurdering av hvordan mediebilder kommuniserer mot ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2022)The overarching aim of this thesis is to explore media teachers’ understandings of being teachers, of their educational practices and goals, and how the teachers link these understandings to their epistemic beliefs within ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Problemområde Denne oppgaven undersøker mediefagets rolle i det digitale kommunikasjonssamfunnet, nærmere bestemt hvordan mediefaget kan ha en undervisningsform der skolen som formell læringsarena kan gi plass til den ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)Denne artikkelen presenterer funn og fortolkninger fra et forsknings- og utviklingsprosjekt i et bachelorstudium i pedagogikk. Vi spør hvorvidt ny bruk av digital teknologi ivaretar akademisk danning i samspill med ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Problemstilling/tema: I denne masteroppgaven ser jeg nærmere på hvordan ungdom iscenesetter og konstruerer identitet og utvikler digital-literacy gjennom bruk av Web 2.0. Videre tar jeg for meg hvordan skolen kan nyttegjøre ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)This comparative qualitative study is about lower secondary comprehensive school and teachers´ perspectives towards equality and provision of individual need. The study is defined within the radical humanist paradigm, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Problemställning Uppsatsens huvudmål är att diskutera om det finns plats för mellanmänsklighet mellan lärare och elev när man undervisar utifrån en metod som TAGteach. Ser läraren var enskild elev och deras unika egenskaper ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Tema og problemstilling: Hensikten med oppgaven er å forstå aktørenes opplevelse av læring og organisasjonsomsorg i Statens nærings- og distriktsutviklingsfond (SND), samt tolke SNDs intensjoner og aktørenes forståelse av ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Hovedtema for denne oppgaven er ”Hvordan fremme sosial og emosjonelle kompetanse hos barn og unge med nonverbale lærevansker?”. Gjennom en teoretisk tilnærming vil oppgaven belyse sentrale trekk ved betegnelsen nonverbale ...