Finn tittel
Viser treff 1313-1332 av 2445
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2019)Students’ goal strivings are known to be connected with important outcomes, both academically and with regard to individual well-being. In spite of their importance, our knowledge offactors contributing to their early ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)Speech perception deficits are commonly reported in dyslexia but longitudinal evidence that poor speech perception compromises learning to read is scant. We assessed the hypothesis that phonological skills, specifically ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Chinese traditional culture, especially for Confucianism, had long since been eclipsed educationally and politically---largely replaced by Western-style learning in the first decades of the century and then, post-1949, by ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Oppgaven er teoretisk, basert på tekstanalyse. Problemstillingen er som følger: -Hvordan kan systemendring tolkes, og hvilke utfordringer innebærer det for pedagogisk systemarbeid? Besvarelsen er delt i to, ettersom ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Problemområde: Masteroppgaven, Lære å lære – Læringsstrategier som implementeringsarbeid i den videregående skole, omhandler et konkret implementeringsarbeid i en videregående skole i Oslo. Det ser på resultater av dette ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Problemområde/ problemstillinger Temaet for hovedoppgaven er læreboka og den rollen den har i undervisningen. Bakgrunnen er de problemene man tradisjonelt har hatt med å forene tradisjonell lærebokbruk med betydningen av ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)
-
(Research report / Forskningsrapport / PublishedVersion, 2015)I forskningsprosjektet ARK&APP (2013–2015) blir det gjennomført to kvantitative og 12 kvalitative casestudier. Lærerens valg og bruk av læremidler og læringsressurser samt elevenes valg av læringsressurser er sentralt i ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)Problemområde Tema for denne oppgaven er læring. I Stortingsmelding 30 (2003-2004) legges det vekt på at skolen må være en lærende organisasjon, og at det i tiden fremover skal satses på lærernes kompetanse. I denne ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)PROBLEMOMRÅDE Formålet med denne studien er å undersøke hvordan nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk (NKR) implementeres ved offisersutdanningen på Krigsskolen (KS) og grunnskolelærerutdanningen på Høgskolen i Oslo og Akershus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Bakgrunn og formål med oppgaven Formålet med det prosjektet som ligger til grunn for oppgaven har vært å undersøke nærmere hvordan det i idretts-Norge arbeides for å utvikle talenter fra ung alder og frem til elite/seniornivå. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Problemområde og problemstillinger Denne oppgaven søker å belyse lærer-elev relasjonen og dialog. Lærer-elev relasjonen er et aktuelt tema. Det kan vi se ved at det stadig er innslag i media om mobbeproblematikk, dårlige ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Problemområde og problemstilling Temaet i oppgaven er læreryrket og forholdet mellom lærerutdanningen og yrkespraksisen. Oppgaven ønsker å beskrive yrkespraksisen i form av hvilke oppgaver en lærer har og hvilke kvalifikasjoner ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)PROBLEMOMRÅDE Denne studien har fokus på klasseledelse, og handler om hvilke utfordringer lærere opplever i skolen i dag i forhold til deres rolle som ledere. Hensikten har bl.a. vært å undersøke om de endringer vi kan ...
-
Lærerens bruk av digitale læringsressurser i undervisning for minoritetsspråklige elever i en velkomstklasseBegrenset tilgang (Master thesis / Masteroppgave, 2020)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Sammendrag SAMMENDRAG AV MASTEROPPGAVEN I PEDAGOGIKK TITTEL: LÆRERENS KOMPETANSE OG IMPLEMENTERINGEN AV LÆREPLANEN KUNNSKAPSLØFTET AV: Kirsti Stenersen STAXRUD EKSAMEN: Master i pedagogikk Studieretning: ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Sammendrag Temaet i avhandlingen består i en teoretisk utforskning av lærerrollen. Min tilnærming er Axel Honneths anerkjennelsesteori. Avhandlingen består av to hovedkapitler. Kapittel 1 presenterer Honneths anerkjennelsesteori. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Problemstillingen er: Hva slags tilbakemeldinger erfarer lærere ved to Osloskoler at er betydningsfulle for utviklingen av elevenes læring? Formålet med denne studien var å øke kunnskapen om hvordan faglig relevante ...