Search
Now showing items 1-10 of 2445
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)
Oppgaven henter sitt datamateriale fra en spørreundersøkelse som ber lærere gjøre rede for sin begrunnelse for og erfaringer med å vise elevene læringsanalysen i et digitalt artefakt. I alt svarte 400 lærere på undersøkelse, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Tema for denne masteroppgaven er å sette søkelys på forskning knyttet til frafall og gjennomstrømningsproblematikk på høyere-grads-studier/ masterstudier ved Pedagogisk Forsknings Institutt (PFI). Frafall og gjennomstrømnings ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
SAMMENDRAG
Problemstilling
Med et pedagogisk utgangspunkt har jeg i Den lærende menighet sett nærmere på hvilke prosesser og relasjoner som kan spille inn og utvikles i menigheter i Den norske kirke. Ut fra temaet Strategisk ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
This essay starts in medias res, in the puzzling reappearance of the classical metaphor of Bildung as the transformation of man’s “first” animal nature into the “second” cultivated one. I call it the two-natures metaphor. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
This thesis explores the potential link between pedagogical perspectives in learning theories and quality assurance practices of teaching and learning at four different institutes and faculties at the University of Oslo. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2018)
This study is an exploratory mixed-methods design that compares Integrated Functional Adult Literacy Education (IFALE) in Tigray and Amhara regions of Ethiopia. Its general purpose is to explore the implementation and ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Abstract
Equity strategies for increasing the participation of disadvantaged students in higher education are on the agenda of many governments. However, particular contexts may create a number of regulations addressed ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Problemstilling og formål: Formålet med studien er å finne ut av om eierform påvirker innholdet i barnehagen. Hovedfokus vil være å se på hvordan samfunnsmessige forhold skaper rammebetingelser for innholdet i barnehagen ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Oppgaven tar utgangspunkt i forskjellene i organiseringen av opplæringen for psykisk utviklingshemmede i Danmark og Norge i dag. Danmark har opprettholdt spesialskolene, mens de er nedlagt i Norge. Årsakene til disse ...