Hide metadata

dc.contributor.authorRolandsen, Lena
dc.date.accessioned2023-04-19T22:00:01Z
dc.date.available2023-04-19T22:00:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationRolandsen, Lena. «Den kunnskapen du har, den må holdes ved like for at den skal være noe verdt» En kvalitativ studie av ansattes motivasjon for læring i møte med et arbeidsliv i endring. Master thesis, University of Oslo, 2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/101991
dc.description.abstractKompetanseutvikling har vært et tema i arbeidslivet i en årrekke, og det har blitt presentert en rekke Stortingsmeldinger og NOU-er og er et dagsaktuelt tema (NOU 2018: 2, 2018). Kompetansen ansatte besitter og hvordan den brukes og deles blir viktigere og viktigere for organisasjoners suksess og konkurransefortrinn (Jacobsen & Torsvik, 2019). Dette er en kvalitativ studie om motivasjon for læring hos 6 ansatte i en kunnskapsintensiv organisasjon i finansbransjen. Formålet med studien er å undersøke et lokalt arbeidsmiljø som påvirkes av et arbeidsliv i endring, og få en dypere innsikt i ansattes motivasjon for læring og kompetanseutvikling. Ansattes motivasjon for læring har forankring både i arbeidslivspedagogikken og i psykologien, og kan sammen belyse de ansattes holdninger og erfaringer rundt hvordan individuelle, sosiale og kontekstuelle faktorer spiller inn på motivasjon for læring.nob
dc.language.isonob
dc.subjectautonomi
dc.subjectselvbestemmelse
dc.subjectkompetanse
dc.subjectmotivasjon
dc.subjectArbeidslivslæring
dc.subjectsituert læringsteori
dc.subjecttilhørighet
dc.title«Den kunnskapen du har, den må holdes ved like for at den skal være noe verdt» En kvalitativ studie av ansattes motivasjon for læring i møte med et arbeidsliv i endringnob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2023-04-19T22:00:01Z
dc.creator.authorRolandsen, Lena
dc.type.documentMasteroppgave


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata