dc.contributor.author | Rolandsen, Lena | |
dc.date.accessioned | 2023-04-19T22:00:01Z | |
dc.date.available | 2023-04-19T22:00:01Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Rolandsen, Lena. «Den kunnskapen du har, den må holdes ved like for at den skal være noe verdt» En kvalitativ studie av ansattes motivasjon for læring i møte med et arbeidsliv i endring. Master thesis, University of Oslo, 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/101991 | |
dc.description.abstract | Kompetanseutvikling har vært et tema i arbeidslivet i en årrekke, og det har blitt presentert en rekke Stortingsmeldinger og NOU-er og er et dagsaktuelt tema (NOU 2018: 2, 2018). Kompetansen ansatte besitter og hvordan den brukes og deles blir viktigere og viktigere for organisasjoners suksess og konkurransefortrinn (Jacobsen & Torsvik, 2019). Dette er en kvalitativ studie om motivasjon for læring hos 6 ansatte i en kunnskapsintensiv organisasjon i finansbransjen. Formålet med studien er å undersøke et lokalt arbeidsmiljø som påvirkes av et arbeidsliv i endring, og få en dypere innsikt i ansattes motivasjon for læring og kompetanseutvikling. Ansattes motivasjon for læring har forankring både i arbeidslivspedagogikken og i psykologien, og kan sammen belyse de ansattes holdninger og erfaringer rundt hvordan individuelle, sosiale og kontekstuelle faktorer spiller inn på motivasjon for læring. | nob |
dc.language.iso | nob | |
dc.subject | autonomi | |
dc.subject | selvbestemmelse | |
dc.subject | kompetanse | |
dc.subject | motivasjon | |
dc.subject | Arbeidslivslæring | |
dc.subject | situert læringsteori | |
dc.subject | tilhørighet | |
dc.title | «Den kunnskapen du har, den må holdes ved like for at den skal være noe verdt» En kvalitativ studie av ansattes motivasjon for læring i møte med et arbeidsliv i endring | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2023-04-19T22:00:01Z | |
dc.creator.author | Rolandsen, Lena | |
dc.type.document | Masteroppgave | |