Hide metadata

dc.contributor.authorFolkvord, Malene Hellern
dc.date.accessioned2022-10-07T22:00:12Z
dc.date.available2022-10-07T22:00:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationFolkvord, Malene Hellern. "Livredd" og "komfortabel". Elevers opplevelser av relasjoner med jevnaldrende på 10. trinn – sett i et kroppsfenomenologisk perspektiv. Master thesis, University of Oslo, 2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/97104
dc.description.abstractArtikkelen undersøker elevenes opplevelser av relasjoner med jevnaldrende på 10. trinn med utgangspunkt i kroppen. Studien bygger på fem kvalitative, individuelle dybdeintervjuer med tiendeklassinger. En viktig del av artikkelens formål er å fremme elevenes perspektiv rundt tematikken. Elevene beskriver at de opplever kroppen som komfortabel når de har venner, men de er livredde for å være alene. Resultatene blir analysert i lys av kroppsfenomenologi for å belyse viktigheten av å ta kroppen og subjektet på alvor.nob
dc.description.abstractThis article examines students’ experience of peer relationships at 10th grade based on the body. The study is based on five qualitative individual interviews with tenth graders. One purpose of this article is promoting the student perspective on the topic. They describe that having friends feels comfortable, but that they are terrified to be alone. The results are analyzed in the light of phenomenology of the body to highlight the importance of taking the body and the subject seriously.eng
dc.language.isonob
dc.subjectrelasjoner med jevnaldrende
dc.subjectElevperspektiv
dc.subjectkroppsfenomenologi
dc.title"Livredd" og "komfortabel". Elevers opplevelser av relasjoner med jevnaldrende på 10. trinn – sett i et kroppsfenomenologisk perspektivnob
dc.title.alternative"Terrified" and "comfortable". Students’ experience of peer relationship in 10th grade with phenomenology of the bodyeng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2022-10-07T22:00:11Z
dc.creator.authorFolkvord, Malene Hellern
dc.type.documentMasteroppgave


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata