dc.contributor.author | Løtveit, Kristine Fosvold | |
dc.date.accessioned | 2022-09-21T22:02:57Z | |
dc.date.available | 2022-09-21T22:02:57Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Løtveit, Kristine Fosvold. Traumebevisst omsorg i skolen. Master thesis, University of Oslo, 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/96857 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven er basert på hvordan lærere arbeider med traumebelastede barn og hvordan traumatiske hendelser kan påvirke hjernens utvikling, barnets hverdag og skolesituasjon. Videre fokuseres det på læreres kunnskap med å arbeide med traumebelastede barn. I omtrent hvert eneste klasserom i Norge er det barn som har vært utsatt for vold, overgrep, omsorgssvikt eller andre former for alvorlig og vedvarende belastninger. Derfor er det nødvendig at lærere har kunnskap om traumer og hvordan disse vedvarende belastningene kan påvirke barnet i en skolekontekst. Jeg har gjennomført en kvalitativ forskningsmetode, med semistrukturert intervju. Intervjuguiden inkluderer temaer knyttet opp til lærernes kunnskap, samt egne erfaringer. Dataene er transkribert, kodet og tematisert, ved bruk av tematisk analyse. | nob |
dc.language.iso | nob | |
dc.subject | | |
dc.title | Traumebevisst omsorg i skolen | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2022-09-22T22:01:29Z | |
dc.creator.author | Løtveit, Kristine Fosvold | |
dc.type.document | Masteroppgave | |