Hide metadata

dc.contributor.authorLøtveit, Kristine Fosvold
dc.date.accessioned2022-09-21T22:02:57Z
dc.date.available2022-09-21T22:02:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationLøtveit, Kristine Fosvold. Traumebevisst omsorg i skolen. Master thesis, University of Oslo, 2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/96857
dc.description.abstractDenne oppgaven er basert på hvordan lærere arbeider med traumebelastede barn og hvordan traumatiske hendelser kan påvirke hjernens utvikling, barnets hverdag og skolesituasjon. Videre fokuseres det på læreres kunnskap med å arbeide med traumebelastede barn. I omtrent hvert eneste klasserom i Norge er det barn som har vært utsatt for vold, overgrep, omsorgssvikt eller andre former for alvorlig og vedvarende belastninger. Derfor er det nødvendig at lærere har kunnskap om traumer og hvordan disse vedvarende belastningene kan påvirke barnet i en skolekontekst. Jeg har gjennomført en kvalitativ forskningsmetode, med semistrukturert intervju. Intervjuguiden inkluderer temaer knyttet opp til lærernes kunnskap, samt egne erfaringer. Dataene er transkribert, kodet og tematisert, ved bruk av tematisk analyse.nob
dc.language.isonob
dc.subject
dc.titleTraumebevisst omsorg i skolennob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2022-09-22T22:01:29Z
dc.creator.authorLøtveit, Kristine Fosvold
dc.type.documentMasteroppgave


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata