Hide metadata

dc.date.accessioned2021-10-26T15:30:53Z
dc.date.available2021-10-26T15:30:53Z
dc.date.created2021-10-25T09:08:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationTeig, Nani Bergem, Ole Kristian Nilsen, Trude Senden, Bas . Gir utforskende arbeidsmåter i naturfag bedre læringsutbytte?. Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. 2021, 46-72 Universitetsforlaget
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/89046
dc.description.abstractFlere internasjonale studier har funnet en positiv sammenheng mellom utforskende arbeidsmåter og elevers læringsutbytte, men nesten ingen studier har tidligere undersøkt dette med utgangspunkt i representative norske data. Data fra TIMSS 2019-studien ble analysert med flernivå strukturell ligningsmodellering for å undersøke sammenhenger mellom utforskende arbeidsmåter og prestasjoner og motivasjon på 9. trinn. Resultatene viser en sterk sammenheng mellom utforskende arbeidsmåter og motivasjon for naturfag og en middels sterk sammenheng mellom utforskende arbeidsmåter og faglige prestasjoner.
dc.languageNB
dc.publisherUniversitetsforlaget
dc.rightsAttribution 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.titleGir utforskende arbeidsmåter i naturfag bedre læringsutbytte?
dc.typeChapter
dc.creator.authorTeig, Nani
dc.creator.authorBergem, Ole Kristian
dc.creator.authorNilsen, Trude
dc.creator.authorSenden, Bas
cristin.unitcode185,18,2,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning og skoleforskning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
dc.identifier.cristin1948106
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:book&rft.btitle=Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021&rft.spage=46&rft.date=2021
dc.identifier.startpage46
dc.identifier.endpage72
dc.identifier.pagecount260
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215045108-2021-03
dc.identifier.urnURN:NBN:no-91658
dc.type.documentBokkapittel
dc.type.peerreviewedPeer reviewed
dc.source.isbn9788215045092
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/89046/2/3_gir_utforskende_arbeidsmaater_i_naturfag_bedre_laeringsutb.pdf
dc.type.versionPublishedVersion
cristin.btitleMed blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata

Attribution 4.0 International
This item's license is: Attribution 4.0 International