Hide metadata

dc.contributor.authorOlsen, Bridgette Marlene
dc.date.accessioned2021-09-24T22:04:09Z
dc.date.available2021-09-24T22:04:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationOlsen, Bridgette Marlene. Bærekraftig mote på nett. En komparativ tekstanalyse av tre moteaktører. Master thesis, University of Oslo, 2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/88485
dc.description.abstractI denne oppgaven studeres tre klesforhandlere i form av en komparativ case studie. Casene som undersøkes er nisjeselskapet Swedish Stockings, klesgiganten H&M og luksusmerket Stella McCartney. I dagens samfunn proklamerer stadig flere aktører for egen bærekraftighet under det økende presset om å endre moteindustriens vegner. Denne oppgaven tar for seg tre ulike moteaktører og skal utføre en tekstanalyse av hver sin bærekraftsseksjon på aktørenes nettsteder for å finne ut av hva de mener med bærekraftighet. Dette skal undersøkes i lys av FNs bærekraftsmål.nob
dc.language.isonob
dc.subject
dc.titleBærekraftig mote på nett. En komparativ tekstanalyse av tre moteaktørernob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2021-09-25T22:01:04Z
dc.creator.authorOlsen, Bridgette Marlene
dc.date.embargoenddate3021-12-06
dc.rights.termsDette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code A
dc.identifier.urnURN:NBN:no-91109
dc.type.documentMasteroppgave
dc.rights.accessrightsclosedaccess
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/88485/1/B-rekraftig-mote-pa--nett.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata