dc.contributor.author | Nabhani, Omar Hicham | |
dc.date.accessioned | 2021-09-21T22:04:47Z | |
dc.date.available | 2021-09-21T22:04:47Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Nabhani, Omar Hicham. Hva oppfatter elever på vg3 som vurderingsgrunnlaget for en fagsamtale i norsk og hvordan opplever de lærerens tilbakemelding?. Master thesis, University of Oslo, 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/88292 | |
dc.description.abstract | Formålet med denne studien er å undersøke hva elever på vg3 oppfatter som vurderingsgrunnlaget for en fagsamtale i norsk, og hvordan de opplever lærerens tilbakemelding. Muntlig vurdering er et emne som er forsket lite på, og jeg ønsker derfor å bidra med mer informasjon til dette emnet. Jeg arbeider ut fra to forskningsspørsmål: Hva oppfatter elever i vg3 som vurderingsgrunnlaget i en fagsamtale i norsk? og Hvordan opplever elevene lærerens tilbakemelding? I min studie undersøker jeg hvilke vurderingsområder elevene opplever er viktig i en fagsamtale, hva de legger vekt på under forberedelsene, hva de opplever å bli vurdert på og hvor nyttig tilbakemeldingen er. Metodene jeg har benyttet for å få svar på spørsmålene mine er observasjon og intervju. Intervjuene ble transkribert og er utgangspunktet for analysen. Studien baserer seg på teori om muntlighet, samtaleferdigheter og vurdering. Fagsamtale er en relativt ny vurderingssjanger som blir brukt mye i dag i norske klasserom. Analysen viser at informantene er oppmerksomme på at de blir vurdert på både faglig og muntlig kompetanse i en fagsamtale. Elevene jeg intervjuet fokuserte hovedsakelig på det faglige under forberedelsene og bruker gamle tilbakemeldinger til å danne seg et bilde av hva muntlig kompetanse er og justere på sine muntlige ferdigheter. Helt til slutt i oppgaven vil didaktiske implikasjoner bli diskutert. | nob |
dc.language.iso | nob | |
dc.subject | | |
dc.title | Hva oppfatter elever på vg3 som vurderingsgrunnlaget for en fagsamtale i norsk og hvordan opplever de lærerens tilbakemelding? | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2021-09-22T22:03:01Z | |
dc.creator.author | Nabhani, Omar Hicham | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-90917 | |
dc.type.document | Masteroppgave | |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/88292/1/Masteroppgave---Omar-Nabhani.pdf | |