dc.date.accessioned | 2021-05-01T19:26:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T19:26:50Z | |
dc.date.created | 2021-03-26T09:57:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Kvernbekk, Tone . Det pedagogisk kritiske - et mangslungent landskap. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. 2021, 7, 43-55 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/85834 | |
dc.description.abstract | Universitetet er ofte ansett som et arnested for kritisk tenkning. Det er ikke dermed sagt at alle er enige om hva det betyr å være en kritisk tenker, og slett ikke om hvordan man blir det. Det er mange måter å tenke om pedagogikk og kritikk på, og jeg skal i det følgende streife innom noen av dem. Dette er på ingen måte tenkt å være noen uttømmende diskusjon, men mer en vandring i et komplekst, mangfoldig og til dels uoversiktlig begrepsmessig landskap. | |
dc.language | NO | |
dc.rights | Attribution 4.0 International | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.title | Det pedagogisk kritiske - et mangslungent landskap | |
dc.type | Journal article | |
dc.creator.author | Kvernbekk, Tone | |
cristin.unitcode | 185,18,1,0 | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.cristin | 1901238 | |
dc.identifier.bibliographiccitation | info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk&rft.volume=7&rft.spage=43&rft.date=2021 | |
dc.identifier.jtitle | Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk | |
dc.identifier.volume | 7 | |
dc.identifier.startpage | 43 | |
dc.identifier.endpage | 55 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.23865/ntpk.v7.2823 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-88495 | |
dc.type.document | Tidsskriftartikkel | |
dc.type.peerreviewed | Peer reviewed | |
dc.source.issn | 2387-5739 | |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/85834/1/Det%2Bpedagogisk%2Bkritiske.pdf | |
dc.type.version | PublishedVersion | |