Hide metadata

dc.contributor.authorSandnes, June Moghal
dc.date.accessioned2020-10-06T23:47:52Z
dc.date.available2020-10-06T23:47:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSandnes, June Moghal. Digitalisering av markedsføring: en kvalitativ studie om ekstern kunnskapsdeling og strategiendring. Master thesis, University of Oslo, 2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/80313
dc.description.abstractDette er en kvalitativ studie som kaster lys over digitaliseringens påvirkning på markedsføringsfaget. Med stadig flere teknologiske nyvinninger, stilles det stadig flere krav til oppdatering av kunnskap og kompetanse. Denne studien ser på hvordan en virksomhet dekker sine kompetansebehov innenfor digital markedsføring, med hjelp fra en konsulentbedrift. Kundebedriften har dermed gått gjennom en endringsprosess fra tradisjonell til digital markedsføring. Studien tar dermed for seg kunnskapsdelingen mellom konsulentbedrift og kunde, samt kundens håndtering av utfordringer i forbindelse med den digitale endringen.nob
dc.description.abstractThis is a qualitative study about how digitalization affects the marketing profession. Technological developments require new knowledge and competence. This study examines how a company develops competence with assistance from a consulting company. The customer went through a change prosess from traditional to digital marketing. Therefore, this study examines the knowledge sharing between the consulting company and its customer, and also how the customer managed digital change.eng
dc.language.isonob
dc.subjectorganisasjonsendring
dc.subjectDigitalisering
dc.subjectkunnskapsoppdatering
dc.subjectgrenseobjekt
dc.subjectinvolvering av medarbeidere
dc.subjectdigital markedsføring
dc.subjectkompetansebehov
dc.subjectgrensekrysser
dc.subjectkunnskapsdeling
dc.subjectkunnskapsgrenser
dc.titleDigitalisering av markedsføring: en kvalitativ studie om ekstern kunnskapsdeling og strategiendringnob
dc.title.alternativeDigitalization of Marketing: a Qualitative Study of External Knowledge Sharing and Strategy Changeeng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2020-10-07T23:46:28Z
dc.creator.authorSandnes, June Moghal
dc.identifier.urnURN:NBN:no-83447
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/80313/1/Kandidat408_PED4490.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata