Hide metadata

dc.contributor.authorBrå, Sunniva
dc.date.accessioned2020-10-02T23:45:57Z
dc.date.available2020-10-02T23:45:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBrå, Sunniva. Jakten på WOW! Kunde- og opplevelsessentrisk kultur i Coop Øst. Master thesis, University of Oslo, 2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/80219
dc.description.abstractDenne studien handler om metodikken for å implementere innovasjon i en tjenesteorganisasjon. Funn fra denne studien peker på en rekke faktorer som kan ha vært avgjørende for implementeringen av innovasjonen, i tidlig-, midt-, og sen fase av prosessen. Disse faktorene baserer seg på blant annet å skape forankring og eierskap til innovasjonen, tiltak og verktøy i prosessen, kompetanse og ledelse i samvirkelaget og å visualisere effekten av innovasjonen. Det teoretiske rammeverket bygger på litteratur om organisasjonskultur og tjenesteinnovasjon, herunder forretningsmodellinnovasjon. Videre peker funnene i denne studien på noen mulige forklaringer på hvorfor de ulike faktorene har vært viktig for implementeringen av forretningsmodellinnovasjonen. Forklaringene henger sammen med blant annet at tjenester ikke kan lagres, at tjenester må tilpasses den enkelte kunde og kontekst, strategisk relevant kultur som styrende element og fellesskap og tilhørighet som grunnlag for motivasjon og inspirasjon.nob
dc.language.isonob
dc.subjectInnovasjon
dc.subjecttjenesteinnovasjon
dc.subjectforretningsmodellinnovasjon
dc.subjectorganisasjonskultur
dc.titleJakten på WOW! Kunde- og opplevelsessentrisk kultur i Coop Østnob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2020-10-02T23:45:57Z
dc.creator.authorBrå, Sunniva
dc.identifier.urnURN:NBN:no-83318
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/80219/6/Masteroppgave-TIK-Sunniva-Br--ferdig.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata