dc.contributor.author | Titulaer, Frans Joakim Løitegaard | |
dc.date.accessioned | 2019-09-02T23:45:44Z | |
dc.date.available | 2019-09-02T23:45:44Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Titulaer, Frans Joakim Løitegaard. Læring og informasjon: En etnografi av den digitaliserende skolen. Master thesis, University of Oslo, 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/69778 | |
dc.description.abstract | Masteroppgaven handler om måten målstyring gjøres i skolen igjennom informa- sjonsinfrastruktur som muliggjør dens måle-praksis; organisering og evaluering av undervisning og læring. I tillegg til å basere seg på et etnografisk studie av digital in- frastruktur tar jeg også utgangspunkt i kontroversene assosiert med digitaliseringen av skolen og hvordan disse artikuleres i påvente av den kommende læreplanrefor- men i 2020. Dette er gjort igjennom deltagende observasjon i en ungdomsskole og to sektorielle sektorielle forum for digital teknologi og infrastruktur og samtaler med representanter fra Utdanningsdirektoratet og Unit over en periode på to år. I tillegg til dette baserer jeg studie på dokumentstudier av de sentrale rapportene knyttet til den kommende og den tidligere læreplanreformen. | nob |
dc.language.iso | nob | |
dc.subject | ethnography of infrastructure | |
dc.subject | målstyring | |
dc.subject | fire-space | |
dc.title | Læring og informasjon: En etnografi av den digitaliserende skolen | nob |
dc.title.alternative | Learning and information: An ethnography of the digitalization of education | eng |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2019-09-02T23:45:44Z | |
dc.creator.author | Titulaer, Frans Joakim Løitegaard | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-72925 | |
dc.type.document | Masteroppgave | |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/69778/1/thesis.pdf | |