Hide metadata

dc.contributor.authorTitulaer, Frans Joakim Løitegaard
dc.date.accessioned2019-09-02T23:45:44Z
dc.date.available2019-09-02T23:45:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationTitulaer, Frans Joakim Løitegaard. Læring og informasjon: En etnografi av den digitaliserende skolen. Master thesis, University of Oslo, 2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/69778
dc.description.abstractMasteroppgaven handler om måten målstyring gjøres i skolen igjennom informa- sjonsinfrastruktur som muliggjør dens måle-praksis; organisering og evaluering av undervisning og læring. I tillegg til å basere seg på et etnografisk studie av digital in- frastruktur tar jeg også utgangspunkt i kontroversene assosiert med digitaliseringen av skolen og hvordan disse artikuleres i påvente av den kommende læreplanrefor- men i 2020. Dette er gjort igjennom deltagende observasjon i en ungdomsskole og to sektorielle sektorielle forum for digital teknologi og infrastruktur og samtaler med representanter fra Utdanningsdirektoratet og Unit over en periode på to år. I tillegg til dette baserer jeg studie på dokumentstudier av de sentrale rapportene knyttet til den kommende og den tidligere læreplanreformen.nob
dc.language.isonob
dc.subjectethnography of infrastructure
dc.subjectmålstyring
dc.subjectfire-space
dc.titleLæring og informasjon: En etnografi av den digitaliserende skolennob
dc.title.alternativeLearning and information: An ethnography of the digitalization of educationeng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2019-09-02T23:45:44Z
dc.creator.authorTitulaer, Frans Joakim Løitegaard
dc.identifier.urnURN:NBN:no-72925
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/69778/1/thesis.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata