Hide metadata

dc.date.accessioned2018-02-28T16:45:30Z
dc.date.available2018-02-28T16:45:30Z
dc.date.created2017-08-28T11:02:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationJakhelln, Rachel Elise Lund, Andreas Vestøl, Jon Magne . Universitetsskoler som arena for nye partnerskap og profesjonskvalifisering. Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. 2017, 70-81 Universitetsforlaget
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/60454
dc.description.abstractSamarbeid mellom universitet/høgskole og skole om lærerutdanning har som ideell målsetting å utvikle studentenes lærerprofesjonalitet. En forutsetning for slik profesjonalitet er å kunne forholde seg til og bruke ulike kunnskapsformer, som akademias teoretiske og skolenes erfaringsbaserte kunnskap, for å fremme elevens læring. For å lykkes kreves et tett samarbeid mellom institusjonene. I dette kapitlet viser vi hvordan Universitetsskolene utgjør et lovende konsept for å realisere et likeverdig partnerskap der ulike kunnskapsformer møtes.en_US
dc.languageNO
dc.publisherUniversitetsforlaget
dc.titleUniversitetsskoler som arena for nye partnerskap og profesjonskvalifiseringen_US
dc.typeChapteren_US
dc.creator.authorJakhelln, Rachel Elise
dc.creator.authorLund, Andreas
dc.creator.authorVestøl, Jon Magne
cristin.unitcode185,18,2,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning og skoleforskning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
dc.identifier.cristin1489000
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:book&rft.btitle=Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse&rft.spage=70&rft.date=2017
dc.identifier.startpage70
dc.identifier.endpage81
dc.identifier.urnURN:NBN:no-63103
dc.type.documentBokkapittelen_US
dc.type.peerreviewedPeer reviewed
dc.source.isbn9788215026459
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/60454/2/Kapittel6_postprint.pdf
dc.type.versionAcceptedVersion
cristin.btitleKvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata