Hide metadata

dc.contributor.authorRoppestad, Lars Selstø
dc.date.accessioned2017-02-28T22:27:28Z
dc.date.available2017-02-28T22:27:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationRoppestad, Lars Selstø. Den nye strategien - Endringsprosessen ved Kulturhistorisk museum. Master thesis, University of Oslo, 2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/54121
dc.description.abstractDenne oppgaven omhandler endringene som skjer ved Kulturhistorisk museum i Oslo med tanke på ustillingsstrategi og tilnærming til publikum. Samtidig som KHM gjennomgår store endringer velger også Arkeologisk museum i Stavanger å endre sin basisutstilling. Mens KHM velger å forlate den kronologiske oppbygningen for å satse på en tematisk oppbygning, velger AM å vende tilbake til en kronologisk oppbygning. Hovedmålet med oppgaven var å finne ut hvorfor to universitetsmuseer går i to ulike retninger. Ettersom hovedfokuset ligger på KHM har jeg også trukket ut en utstilling som case-studie. Denne utstillingen het "Ta det personlig". Jeg ville finne ut hvordan denne utstillingen ble preget av endringsprosessen på KHM og kanskje få et innblikk i hvordan utstillingsproduksjonen vil være fremover ved museet. Oppgaven er hovedsaklig basert på kvalitative dybdeintervjuer med ansatte ved KHM og AM. Jeg prøver med denne oppgaven å fremheve enkelte problemområder som er knyttet til museenes formidling og tilnærming til publikum.nob
dc.language.isonob
dc.subject
dc.titleDen nye strategien - Endringsprosessen ved Kulturhistorisk museumnob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2017-02-28T22:27:28Z
dc.creator.authorRoppestad, Lars Selstø
dc.identifier.urnURN:NBN:no-57246
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/54121/5/Den-nye-strategien---Lars-Selst--Roppestad.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata