Hide metadata

dc.date.accessioned2016-12-15T14:56:07Z
dc.date.available2016-12-15T14:56:07Z
dc.date.created2016-12-11T16:50:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBergem, Ole Kristian Nilsen, Trude Scherer, Ronny . Undervisningskvalitet i Matematikk. Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. 2016, 120-136 Universitetsforlaget
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/53274
dc.description.abstractUndervisningskvalitet måles og analyseres i dette kapitlet gjennom de fire dimensjonene 1) god klasseromsledelse, 2) støttende lærer, 3) tydelige intensjoner og 4) faglige/kognitive utfordringer. Data hentes fra elevspørreskjemaet hvor det er 5–7 spørsmål knyttet til hver av disse dimensjonene. Analysene indikerer at undervisningskvalitet har positiv sammenheng med norske elevers faglige prestasjoner og motivasjon i matematikk både på 5. trinn og 9. trinn. I tillegg fant vi at god klasseromsledelse har positiv sammenheng med elevenes faglige motivasjon.en_US
dc.languageNB
dc.language.isonoen_US
dc.publisherUniversitetsforlaget
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleUndervisningskvalitet i Matematikken_US
dc.typeChapteren_US
dc.creator.authorBergem, Ole Kristian
dc.creator.authorNilsen, Trude
dc.creator.authorScherer, Ronny
cristin.unitcode185,18,2,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning og skoleforskning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
dc.identifier.cristin1411097
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:book&rft.btitle=Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015&rft.spage=120&rft.date=2016
dc.identifier.startpage120
dc.identifier.endpage136
dc.identifier.pagecount206
dc.identifier.urnURN:NBN:no-56533
dc.type.documentBokkapittelen_US
dc.type.peerreviewedPeer reviewed
dc.source.isbn978-82-15-02798-2
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/53274/1/7-undervisningskvalitet-i-matematikk.pdf
dc.type.versionPublishedVersion
cristin.btitleVi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata

Attribution-ShareAlike 4.0 International
This item's license is: Attribution-ShareAlike 4.0 International