Hide metadata

dc.contributor.authorThingbø, Leif Ørjan
dc.date.accessioned2016-09-15T22:27:46Z
dc.date.available2016-09-15T22:27:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationThingbø, Leif Ørjan. SAT-7: A case study of a Christian satellite-TV network in an Arab and Islamic context. Master thesis, University of Oslo, 2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/52551
dc.description.abstractDette case studiet undersøker SAT-7 – en kristen, uavhengig satellitt-TV stasjon – i sin kontekst – Midtøsten og Nord Afrika – bestående av en majoritet i befolkningen av Islamske innbyggere og tradisjoner. Studiet undersøker og beskriver hva den egentlige strategien er for å gjøre det dagligdagse arbeidet. Tre del-spørsmål forsøker å forklare strategien grundigere, ved å se på hvordan SAT-7 opererer, hvordan de utformer programmene deres, og hvordan de forteller historier om seg selv. Disse beskriver strategiske tiltak. Den empiriske dataen er samlet fra to kilder; I) intervjuer med en ”miks av ledere” i SAT-7, og II) formell dokumentasjon som presenterer skriftlige institusjonelle narrativ. Dette studiet fokuserer på teorier om medier og religion, religiøse programmer og institusjonelle narrativ. Analysen har som mål å beskrive, tolke og forklare funnene av strategiske tiltak gjort av SAT-7. Det viktigste tiltaket er tilstedeværelse i regionen. SAT-7 er for Midtøsten, av Midtøsten. Denne tilstedeværelsen gjelder på kryss av religiøse grenser, inkludert kristne – blant annet et samarbeid av flere kristne konfesjoner. Forsiktige steg som aldri å angripe, diskriminere, eller kanskje viktigst, misjonere, andre, forsterker SAT-7s kulturelle autentisitet og sameksistens i regionen. Virkemiddelet er å presentere ”Guds kjærlighet” – som bringer håp og forsoning til regionen.nob
dc.description.abstractThis case study investigates SAT-7 – a Christian independent satellite-TV network – in its context – the Middle East and North Africa – with a majority of Islamic inhabitants and traditions. It examines and describes what the actual implemented strategy is in order to do the daily work of SAT-7. Three sub-questions, aimed to explain the strategy in further detail, look at how SAT-7 operates, how they design their programming, and how they tell the stories of themselves. These describe strategic measures. The empirical data are two sources of evidence; I) interviews with a “pool of leaders” in SAT-7, and II) formal documentation presenting the written institutional narrative of SAT-7. This study focuses on theories of media and religion, religious programming and institutional narratives. The analysis sets out to describe, interpret and explain the findings of strategic measures done by SAT-7. The key strategic measure is being present in the region. SAT-7 is for the Middle East, by the Middle East. This presence includes crossing religious borders, including Christians – even a cooperation of several Christian denominations. An enhancement of cultural authenticity and coexistence becomes the result after taking cautious steps, never attacking, denigrating, or perhaps more important, proselytizing, others. SAT-7 presents the “love of God” – bringing hope and reconciliation to the region.eng
dc.language.isonob
dc.subjectSAT-7
dc.subjectmedia and religion
dc.subjectinstitutional narrative
dc.subjectMiddle East
dc.subjectreligious broadcasting
dc.subjectChristian broadcasting
dc.subjectsatellite television
dc.subjectreligious programming
dc.subjectChristian media
dc.subjectNorth Africa
dc.subjectcase study
dc.subjectMENA
dc.titleSAT-7: A case study of a Christian satellite-TV network in an Arab and Islamic contextnob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2016-09-15T22:27:45Z
dc.creator.authorThingbø, Leif Ørjan
dc.identifier.urnURN:NBN:no-55951
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/52551/1/Thingb--Master.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata