Hide metadata

dc.contributor.authorDahle, Dag Arild
dc.date.accessioned2016-08-29T22:28:01Z
dc.date.available2016-08-29T22:28:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationDahle, Dag Arild. Introduksjonsprogrammets lokale gjennomføring: Introduksjonsprogrammet i Songdalen- og Kristiansand kommune. Master thesis, University of Oslo, 2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/51792
dc.description.abstractI denne studien har gjennomføringen av introduksjonsprogrammet for nyankomne innvandrere i Songdalen- og Kristiansand kommune blitt undersøkt. Disse kommunene er svært ulike i henhold til størrelse og tilgang på ressurser. Det har derfor blitt undersøkt hvorfor, og hvordan, introduksjonsprogrammet organiseres og gjennomføres forskjellig i de to kommunene. Det har videre vært et mål å undersøke om dette har påvirkning på hvorvidt introduksjonsprogrammet kan sies å være vellykket. Studien har vært en komparativ case studie, med semi-strukturerte intervjuer av nøkkelinformanter som viktigste kilde. Det teoretiske rammeverket for oppgaven har vært iverksettingsteori. En videreutviklet teoretisk modell for iverksetting basert på Van Meter & Van Horn (1975), har dannet grunnlaget for analysen.nob
dc.language.isonob
dc.subjectIntroduksjonsprogram
dc.subjectiverksettingsteori
dc.titleIntroduksjonsprogrammets lokale gjennomføring: Introduksjonsprogrammet i Songdalen- og Kristiansand kommunenob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2016-08-29T22:28:01Z
dc.creator.authorDahle, Dag Arild
dc.identifier.urnURN:NBN:no-55273
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/51792/1/Masteroppgaven-fullf-rt.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata