Hide metadata

dc.contributor.authorOltedal, Andreas Inge
dc.date.accessioned2016-08-24T22:27:56Z
dc.date.available2016-08-24T22:27:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationOltedal, Andreas Inge. Lytteopplevelser i perspektiv. Master thesis, University of Oslo, 2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/51540
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om hvordan lærere i Musikk i perspektiv-fagene i den videregående skolen legger til rette for at elever skal få lytteopplevelser. For å finne svar på oppgavens problemstilling er undersøkelsen delt opp i to underspørsmål. Det ene spørsmålet undersøker hvilke måter lærerne legger til rette for at elevene skal lytte, og det andre spørsmålet undersøker hvilke didaktiske perspektiver lærerne bruker i møte med lytteaktiviteten. For å få svar på spørsmålene baserer oppgaven seg på et kvalitativt studium med fire lærere som underviser i Musikk i perspektiv-fagene som informanter. I undersøkelsen av lyttemåtene suppleres diskusjonen av informantenes undervisningseksempler med teori hovedsakelig fra nordisk forskning. I undersøkelsen av didaktiske perspektiver har Frede Nielsens didaktiske grunnposisjoner fungert som hovedbegreper. På bakgrunn av lyttemåtene og de didaktiske perspektivene vil oppgaven forsøke å beskrive hvordan lærere legger til rette for at elever skal få lytteopplevelser.nob
dc.language.isonob
dc.subjectMusikk i perspektiv
dc.subjectvideregående skole
dc.subjectLytteopplevelse
dc.titleLytteopplevelser i perspektivnob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2016-08-24T22:27:56Z
dc.creator.authorOltedal, Andreas Inge
dc.identifier.urnURN:NBN:no-54981
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/51540/1/MASTEROPPGAVEN.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata