dc.contributor.author | Oltedal, Andreas Inge | |
dc.date.accessioned | 2016-08-24T22:27:56Z | |
dc.date.available | 2016-08-24T22:27:56Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Oltedal, Andreas Inge. Lytteopplevelser i perspektiv. Master thesis, University of Oslo, 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/51540 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven handler om hvordan lærere i Musikk i perspektiv-fagene i den videregående skolen legger til rette for at elever skal få lytteopplevelser. For å finne svar på oppgavens problemstilling er undersøkelsen delt opp i to underspørsmål. Det ene spørsmålet undersøker hvilke måter lærerne legger til rette for at elevene skal lytte, og det andre spørsmålet undersøker hvilke didaktiske perspektiver lærerne bruker i møte med lytteaktiviteten. For å få svar på spørsmålene baserer oppgaven seg på et kvalitativt studium med fire lærere som underviser i Musikk i perspektiv-fagene som informanter. I undersøkelsen av lyttemåtene suppleres diskusjonen av informantenes undervisningseksempler med teori hovedsakelig fra nordisk forskning. I undersøkelsen av didaktiske perspektiver har Frede Nielsens didaktiske grunnposisjoner fungert som hovedbegreper. På bakgrunn av lyttemåtene og de didaktiske perspektivene vil oppgaven forsøke å beskrive hvordan lærere legger til rette for at elever skal få lytteopplevelser. | nob |
dc.language.iso | nob | |
dc.subject | Musikk i perspektiv | |
dc.subject | videregående skole | |
dc.subject | Lytteopplevelse | |
dc.title | Lytteopplevelser i perspektiv | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2016-08-24T22:27:56Z | |
dc.creator.author | Oltedal, Andreas Inge | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-54981 | |
dc.type.document | Masteroppgave | |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/51540/1/MASTEROPPGAVEN.pdf | |