Hide metadata

dc.contributor.authorBratlie, Christine
dc.date.accessioned2016-08-08T22:27:46Z
dc.date.available2016-08-08T22:27:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBratlie, Christine. Idé og opplevelse. Om samsvaret mellom intensjon og opplevelse på Rikskonsertenes skoleforestillinger.. Master thesis, University of Oslo, 2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/51068
dc.description.abstractDenne oppgaven undersøker forholdet mellom intensjon og opplevelse på Rikskonsertenes skoleforestillinger, og ser nærmere på om det er samsvar mellom produsentenes ønsker og målsettinger for en konsert, og elevenes faktiske opplevelser av den samme konserten. Rikskonsertene gjennomfører årlig om lag 9000 konserter, hvor de aller fleste er for skoleelever. Det er av den grunn viktig at tilbudet fungerer etter hensikten. Undersøkelsene bygger på to casestudier: en samtidsmusikkfestival for barneskolen, og en hip hop-konsert for ungdomsskolen. For å besvare problemstillingen har jeg intervjuet to produsenter fra Rikskonsertene, i tillegg til ti skoleelever. Er det samsvar mellom de to sidene? Eventuelle ulikheter i forholdet mellom intensjon og opplevelse drøftes i lys av blant annet barnekultur, deltakende publikum og kvalitetsforståelser. På bakgrunn av funnene som er fremkommet av undersøkelsen avsluttes oppgaven med videre anbefalinger for Rikskonsertenes produksjonsvirksomhet.nor
dc.language.isonor
dc.subjectRikskonsertene
dc.subjectSkolekonserter
dc.subjectMusikkformidling
dc.subjectBarns
dc.subjectmusikkopplevelser
dc.subjectKulturtanken
dc.titleIdé og opplevelse. Om samsvaret mellom intensjon og opplevelse på Rikskonsertenes skoleforestillinger.nor
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2016-08-08T22:27:46Z
dc.creator.authorBratlie, Christine
dc.identifier.urnURN:NBN:no-54592
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/51068/5/Christine_Bratlie_masteroppgave.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata