Hide metadata

dc.date.accessioned2016-02-23T14:21:22Z
dc.date.available2016-02-23T14:21:22Z
dc.date.created2015-09-23T15:00:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationHovdenak, Sylvi Stenersen Risør, Torsten . Profesjonalitet i legeutdanningen: Om kunnskapskoder, praktiske synteser og koherens. En analyse av studieplanen for profesjonsstudiet i medisin ved Universitetet i Tromsø, Norges arktiske universitet. UNIPED. 2015(3), 213-228
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/49235
dc.description.abstractArtikkelen analyserer revidert studieplan for profesjonsstudiet i medisin ved Universitetet i Tromsø, Norges arktiske universitet. Vi spør i hvilken grad og på hvilken måte den nye studieplanen ivaretar profesjonalitet. Praktiske synteser og koherens samt kunnskapskoder og kunnskapsformer danner et begrepsmessig utgangspunkt for analysen. Søkelyset rettes mot ulike kunnskapskoder der en integrasjonsorientert kunnskapskode blir fremhevet. Denne koden stimulerer til meningsfulle sammenhenger mellom ulike læringsarenaer. Evalueringen av revisjonsprosessen som blant annet bygger på en kvalitativ undersøkelse blant legestudenter, viser at studieplanens hovedprinsipper om fagintegrering, problemorientering, praksisorientering og studentorientering synes å være ivaretatt. Funnene sammenlignes med legestudenters opplevelse av den tidligere studieplanen der viktige forskjeller blir påvist. https://www.idunn.no/unipeden_US
dc.languageNB
dc.language.isonoen_US
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådet
dc.titleProfesjonalitet i legeutdanningen: Om kunnskapskoder, praktiske synteser og koherens. En analyse av studieplanen for profesjonsstudiet i medisin ved Universitetet i Tromsø, Norges arktiske universiteten_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.creator.authorHovdenak, Sylvi Stenersen
dc.creator.authorRisør, Torsten
cristin.unitcode185,18,2,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning og skoleforskning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.cristin1266956
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=UNIPED&rft.volume=&rft.spage=213&rft.date=2015
dc.identifier.jtitleUNIPED
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage213
dc.identifier.endpage228
dc.identifier.urnURN:NBN:no-53000
dc.type.documentTidsskriftartikkelen_US
dc.type.peerreviewedPeer reviewed
dc.source.issn1893-8981
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/49235/1/profesjonalitet_i_legeutdanningen_omkunnskapskoder_prakt.pdf
dc.type.versionPublishedVersion


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata