Hide metadata

dc.contributor.authorBraarud, Elisabeth
dc.date.accessioned2015-09-14T22:00:23Z
dc.date.available2015-09-14T22:00:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationBraarud, Elisabeth. Når kunst møter taushet - Muligheter for kommunikasjon i møte barn med selektiv mutisme i skolens kunst og håndverksfag.. Master thesis, University of Oslo, 2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/45911
dc.description.abstractTausheten hos barnet med selektiv mutisme viser seg gjerne i skolekonteksten. Denne oppgaven tar for seg hva slags muligheter for kommunikasjon som finnes i møte med disse barna i kunst og håndverksfaget i skolen. Jeg har forstått begrepet "kommunikasjon" ut ifra Gregory Bateson sin kommunikasjonsteori der "alt er kommunikasjon". Undersøkelsen baserer seg på semistrukturerte intervjuer med kunst og håndverkslærere, elever med selektiv mutisme, samt et gruppeintervju med to kunstterapeuter.nor
dc.language.isonor
dc.subjectselektiv
dc.subjectmutisme
dc.subjectkommunikasjon
dc.subjectkunst
dc.subjectog
dc.subjecthåndverk
dc.subjecttaushet
dc.titleNår kunst møter taushet - Muligheter for kommunikasjon i møte barn med selektiv mutisme i skolens kunst og håndverksfag.nor
dc.titleWhen art meets silence - A study of children with selective mutism and their communication in arts and crafts.eng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2015-09-14T22:00:23Z
dc.creator.authorBraarud, Elisabeth
dc.identifier.urnURN:NBN:no-50116
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/45911/1/Masteroppgave-i-spesialpedagogikk--Elisabeth-Braarud.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata