dc.contributor.author | Berglof, Marianne Karolina | |
dc.date.accessioned | 2015-02-25T23:00:17Z | |
dc.date.available | 2015-02-25T23:00:17Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Berglof, Marianne Karolina. Dekonstruksjon og musikkdrama. Postdramatiske lesninger av Richard Wagners tetralogi Der Ring des Nibelungen. Master thesis, University of Oslo, 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/42581 | |
dc.description.abstract | Oppgaven tar utgangspunkt i en postmoderne estetikk som grunnlag for iscenesettelser av Wagners musikkdrama Der Ring des Nibelungen i tidsrommet mellom 1976 og 2002, og belyser med eksempler postmoderne og postdramatiske trekk ved de iscenesettelsene som oppgaven analyserer dramaturgisk og estetisk. Den tematiserer 'den performative vending' som paradigmeskifte og dröfter begrepene 'verk' og "Werktreue", ogsaa med utgangspunkt i utvalgte deler av Wagners teoretiske skrifter som omhandler musikk, drama og oppförelse. | nor |
dc.language.iso | nor | |
dc.subject | Dekonstruksjon | |
dc.subject | musikkdrama | |
dc.subject | Wagner | |
dc.subject | postdramatisk | |
dc.title | Dekonstruksjon og musikkdrama. Postdramatiske lesninger av Richard Wagners tetralogi Der Ring des Nibelungen | nor |
dc.title | Deconstruction and music drama. Postdramatic readings of Richard Wagner's Der Ring des Nibelungen | eng |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2015-02-25T23:00:16Z | |
dc.creator.author | Berglof, Marianne Karolina | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-46976 | |
dc.type.document | Masteroppgave | |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/42581/1/Berglf-Master.pdf | |