Hide metadata

dc.contributor.authorBerglof, Marianne Karolina
dc.date.accessioned2015-02-25T23:00:17Z
dc.date.available2015-02-25T23:00:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBerglof, Marianne Karolina. Dekonstruksjon og musikkdrama. Postdramatiske lesninger av Richard Wagners tetralogi Der Ring des Nibelungen. Master thesis, University of Oslo, 2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/42581
dc.description.abstractOppgaven tar utgangspunkt i en postmoderne estetikk som grunnlag for iscenesettelser av Wagners musikkdrama Der Ring des Nibelungen i tidsrommet mellom 1976 og 2002, og belyser med eksempler postmoderne og postdramatiske trekk ved de iscenesettelsene som oppgaven analyserer dramaturgisk og estetisk. Den tematiserer 'den performative vending' som paradigmeskifte og dröfter begrepene 'verk' og "Werktreue", ogsaa med utgangspunkt i utvalgte deler av Wagners teoretiske skrifter som omhandler musikk, drama og oppförelse.nor
dc.language.isonor
dc.subjectDekonstruksjon
dc.subjectmusikkdrama
dc.subjectWagner
dc.subjectpostdramatisk
dc.titleDekonstruksjon og musikkdrama. Postdramatiske lesninger av Richard Wagners tetralogi Der Ring des Nibelungennor
dc.titleDeconstruction and music drama. Postdramatic readings of Richard Wagner's Der Ring des Nibelungeneng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2015-02-25T23:00:16Z
dc.creator.authorBerglof, Marianne Karolina
dc.identifier.urnURN:NBN:no-46976
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/42581/1/Berglf-Master.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata