Hide metadata

dc.contributor.authorDahl, Julia Skorpen
dc.date.accessioned2015-02-13T23:01:29Z
dc.date.available2015-02-13T23:01:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationDahl, Julia Skorpen. Hva kjennetegner unge bedrifters modeller for innovasjon?. Master thesis, University of Oslo, 2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/42283
dc.description.abstractDenne oppgaven studerer hva som kjennetegner unge bedrifters innovasjonsmodell. Oppgaven skiller mellom teknologidrevet-, interaktiv- og markedsdrevet innovasjonsmodell. Videre ser oppgaven nærmere på hvordan dimensjonene kunnskap, nettverk og intern organisering påvirker bedriftenes måte å jobbe med innovasjon. Metoden er basert på et kvalitativt casestudie, hvor datainnsamling har vært dybdeintervjuer med semi- strukturert intervjuguide. Respondentene er gründere i unge, små til mellomstore bedrifter (SMB) i olje- og gassbransjen. Casebedriftene i studiet er iTecSolutions, APIteq, Wisub og Octio. Denne oppgaven er en del av et større forskningsprosjekt ved Senter for nyskapning på Høgskolen i Bergen, ved tittelen «Path development in different regional settings».nor
dc.language.isonor
dc.subjectinnovasjon
dc.subjectkunnskap
dc.subjectkunnskapsbase
dc.subjectnettverk
dc.subjectbridging
dc.subjectbonding
dc.subjectorganisering
dc.subjectklynge
dc.subjectinnovasjonsmodell
dc.subjectorganisasjonsstruktur
dc.titleHva kjennetegner unge bedrifters modeller for innovasjon?nor
dc.titleInnovation models in young firmseng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2015-02-13T23:01:29Z
dc.creator.authorDahl, Julia Skorpen
dc.identifier.urnURN:NBN:no-46628
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/42283/1/julia-Skorpen-Dahl.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata