Hide metadata

dc.contributor.authorAndersen, Peter Andreas
dc.date.accessioned2014-03-04T09:59:13Z
dc.date.available2014-03-05T23:31:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAndersen, Peter Andreas. Sexkjøpslovens fremstilling i media før lovens ikrafttredelse. Master thesis, University of Oslo, 2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/38575
dc.description.abstractAvhandlingen tar for seg straffelovens § 202 a - en paragraf for mange bedre kjent som «sexkjøpsloven». Avhandlingen er forankret i retts-/mediesosiologien, og ser på forholdet mellom medier og juss. Den består av en innholdsanalyse av avistekster i en femårsperiode før loven trådte i kraft.nor
dc.description.abstractThesis on § 202 a in the Norwegian penal law - publicly known as the "ban on purchase of sex" law. The thesis is based on sociology of law and media science, examining the relationship between law and media. It is based on content analysis on a five year period before the law's entry into force.eng
dc.language.isonor
dc.subjectsexkjøp
dc.subjectstrl
dc.subject202
dc.subjecta
dc.subjectinnholdsanalyse
dc.titleSexkjøpslovens fremstilling i media før lovens ikrafttredelsenor
dc.titleMedia's portrayal of the law criminalizing purchase of sexual activity prior to the law's entry into force.eng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2014-03-09T22:10:13Z
dc.creator.authorAndersen, Peter Andreas
dc.identifier.urnURN:NBN:no-41894
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/38575/1/513.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata